• Snart fru Wennerström

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..

.. snacka på nu!

• Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
  • Ickaflicka

Kul med en fortsättningstråd! Jag har lagt upp några få bilder som jag fått från fotografen i mitt galleri... längtar tills jag får se resten!

Grattis alla!

• Ankan80

Så fina alla är på sina bilder!
    Vi har också fått våra från fotografen, men jag får inte lägga upp dem för min man.
    Vi får väl se hur det blir med den saken .

Vi är jättenöjda med våra bilder, men jag saknar några foton som jag vet att hon tog.
    Har mailat och frågat om vi inte kan köpa dem utöver den summan vi bestämt.

Vi var nog ett svårt par att fotografera då vi pratade hela tiden . Hade ju vår tärna och bestman med oss och vi hade så roligt .

• Freckles

Det känns verkligen speciellt när det kommer post i det nya namnet, pirrigt... lite ovant bara.
    Har skickat in mitt nya körkort och betalat in också så väntar bara på att det ska komma så kan jag börja använda mitt nya bankkort med det.

På lördag har vi vår bröllopsfest - ska bli sååå kul!!!

Ha det så bra alla septemberbrudar!!!

• Lillsnufflan

Fröken förväntan skrev 2008-09-30 10:28:16 följande:

Lillsnufflan: vad fina ni var! Din bukett var jätteläcker . Såg att ni hade haft välsignelsen i Floda kyrka. Jag var på bröllop där förra sommaren... vad häftig och vacker den är.
    Tack! Jo, jag älskar Floda kyrka, speciellt de medeltida takmålningarna.

Buketten hade faktiskt min make valt alldeles på egen hand, jag visste inte alls hur den skulle se ut innan bröllopet. Förutom att jag förstod att den skulle vara lila förståss, eftersom vi valt det som färgtema.
  • Lillsnufflan

ugla skrev 2008-09-30 21:37:40 följande:

Hej nu har vi fått tre bilder av fotografen att välja ut till tidningen. Vi valde bilden där vi står vid grinden. Finns i galleriet, så nyfiken på att få se resten av bilderna.Tänkte framkalla alla engångskameror imorgon, det ska bli kul att se.
    De var jättefina allihop men jag hade nog också valt den vid grinden, eller kanske den vid vattnet...
  • Tizzeltazz

Fröken förväntan skrev 2008-09-30 20:06:36 följande:

Jag undrar också över banken... vet någon hur det funkar med kontokort på Swedbank?
    hej
    hoppar in i tråden lite :D

jag har swedbank och mitt nya efternamn stod på internetbanken nu när jag kom hem fr smekmånaden, men jag fick ringa och beställa nytt kort själv.
    På Mastercardet (entercard via swedbank) stod inte mitt nya men de kollade mot skatteverket och såg att jag bytt så nya kortet får nya namnet.

däremot har jag inte bytt ID och Pass än så det måste jag nog göra så jag kan legitimera mig när jag betalar med kortet
  • Tizzeltazz

verkligen? jag har inte bytt ID...fast nya bankkortet är på väg.....

Ankan80 skrev 2008-10-01 08:08:14 följande:
    Jag har frågat och man måste gå till bankkontoret för ett nytt kort och då efter man fått det nya körkortet/ID-kortet.Fröken förväntan skrev 2008-09-30 20:06:36 följande:
  • Ankan80
    Tizzeltazz skrev 2008-10-02 15:09:02 följande:
    verkligen? jag har inte bytt ID...fast nya bankkortet är på väg.....
    Det var ju skönt
  • lanovia 08

Vad gäller Nordea verkar det som att man måste ringa och beställa kortet. När jag ringde och frågade vad som gällde så satte hon då igång med att fixa ett nytt kort åt mig så verkar inte vara något som går automatiskt.

• Freckles

Jag har Swedbank och då ändrades mitt namn på internet inloggningen efter en vecka då det nya registrerades hos Skatteverket. Men jag har fått ringa själv för att få nytt visakort och det kan jag då inte använda förrän jag fått mitt nya körkort för då stämmer ju inte namnet.

Från Hemköp har jag fått ett nytt medlemskort utan att jag behövt göra nånting...

Tänkte ta tag i att ringa runt till företag jag är medlem i när jag fått mitt nya körkort.
    Nu är man i nån mellan värld där man heter bådeoch eller inget känns det som...

När väl allt är klart med namnbytet åker vi på bröllopsresa, i november, och då måste jag åka i mitt gamla namn eftersom biljetten är bokad i det och då behåller jag mitt gamla pass till den resan. Skulle vara dyrt att ändra namnet på biljetten så vi gjorde inte det. Lite synd tycker jag...

Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..