• Snart fru Wennerström

Gifta Septemberbrudar snackar vidare..

Ja.. jag tyckte det kunde vara kul med en tråd för oss alla som sakta men säkert är/blir gifta.. här kan vi prata om allt mellan himmel och jord nu när giftermålet är "avslutat"..

.. snacka på nu!

• Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..
  • Ettplusett

Jaha, nu är man gift då och behöver inte leva i synd längre.... Vi hade också en underbar dag den 6 september. Det regnade fram till klockan 14.00 då skulle vi fotas. Så vi kunde vara utomhus precis som vi tänkt. I kyrkan var det helt fantastiskt, det infann sig ett otroligt lugn hos mig som gjorde att jag inte var nervös alls, helt obeskrivligt. Vår brudnäbb, som inte ens fyllt 3 år, var helt fantastiskt duktig. Och allt annat klaffade, solosång, trumpetspel, ja, allt. Vi åkte häst och vagn efter vigseln med två ardennerhästar och en vagn lika fin som kungens (om han har nån). Festen var skitkul. Är helnöjd med dagen och nu njuter vi av att titta på filmen. Hälsningar fru Larsson

• Cattapulten

Trodde jag var fortfarande inte på andra septembertråden...
    Där står iaf om vårt bröllop i lördags!

• sandybee

Nu har vi börjat få in foton från alla. Och "vår" fotograf har publicerat en del av sina bilder på sin blogg www.orasisfoto.blogspot.com/ . Vet inte om det är så smart men då finns dem ju iaf så folk kan titta på dem.

• sandybee

Vad kul med film!
    Ville absolut inte bli filad innan, kameraskräck som jag har, men nu är vi oerhört tacksamma för att pappa filmade vigseln med sin mobil - såå kul att titta på i efterhand!

Man vill liksom inte släppa den känsla man hade då.

Ettplusett skrev 2008-09-15 11:48:30 följande:
    Jaha, nu är man gift då och behöver inte leva i synd längre.... Vi hade också en underbar dag den 6 september. Det regnade fram till klockan 14.00 då skulle vi fotas. Så vi kunde vara utomhus precis som vi tänkt. I kyrkan var det helt fantastiskt, det infann sig ett otroligt lugn hos mig som gjorde att jag inte var nervös alls, helt obeskrivligt. Vår brudnäbb, som inte ens fyllt 3 år, var helt fantastiskt duktig. Och allt annat klaffade, solosång, trumpetspel, ja, allt. Vi åkte häst och vagn efter vigseln med två ardennerhästar och en vagn lika fin som kungens (om han har nån). Festen var skitkul. Är helnöjd med dagen och nu njuter vi av att titta på filmen. Hälsningar fru Larsson
  • Freckles

Sitter och kämpar med festprogrammet, men det börjar lida mot sitt slut som tur var. De e bara finslipning av gästpresentationen kvar och sedan ska jag maila över det till toastmastern (min bror) som ska lägga till saker som vi inte får veta om. Spännande!!
    Längtar såååååå till vår bröllopsfest!! Alla kompisar verkar så taggade också inför den så det blir nog ett hejdundrandes partaj!

• Ankan80

Nu har vi kommit hem från vår bröllopsresa i Grekland.
    Känns som det var längesen man gifte sig nu

Hur snabbt går namnändringen igenom egentligen?

• Snart fru Wennerström

åååh va roligt ankan!.. hur har ni haft det?.. berätta berätta .. nyfiken på bilder med

ja det där med namnändringen undrar jag också.. väntar fortf på att det ska dimpa ner ngt i brevlådan.

Ankan80 skrev 2008-09-17 09:51:07 följande:
    Nu har vi kommit hem från vår bröllopsresa i Grekland.Känns som det var längesen man gifte sig nu Hur snabbt går namnändringen igenom egentligen?
  • sandybee

Välkommen tillbaka till verkligen, fru ankan!

För egen del tog namnändringen ca 3 veckor från det att jag ansökt (gifte ju oss i smyg förra året och bytte namn redan då).

Ankan80 skrev 2008-09-17 09:51:07 följande:
    Nu har vi kommit hem från vår bröllopsresa i Grekland.Känns som det var längesen man gifte sig nu Hur snabbt går namnändringen igenom egentligen?
  • Charlotte Mattias

Jag har varit fru nu i 4 dagar i det känns helt ofattbart underbart!! har inte riktigt fattat det än?!! Nu har jag äntligen bytt efternamn i folkbokföringen så nu känns det på rikgit:)

//fry Komulainen

Svar på tråden Gifta Septemberbrudar snackar vidare..