• Gemma

Bevingade banaliteter

Hej vänner, jag skippar alla tröttsamma introduktioner och ger mig ikast med dagen som varit (redan, ni era fubbickar har ju nästan hela lördagen kvar). Gick upp en halvtimme tidigare än vanligt och fick mig lite cappuccino och fruktfat i sängen, innan vi gick in till dottern som redan vaknat och låg och pillade på sin kossa. En timme senare var det dags att knalla över till Manhattan-väninnan för en helgalen första-hjälpenkurs med samma barnmorska som gav mig massage i fem timmar under förlossningen, halsbrytande fula dockor och bebisar som krälade överallt. Efter tre timmar hade vi övat CPR och anti choking-moves så att vi var helt utmattade, då gick vi till favvouteserveringen för en gemensam lunch. Sen hem, dottern i säng för en utmattad, försenad lunchnap, sedan lek med dottern på tjock leopardfilt, matning av dottern (idag blev det australiensisk kalv med couscous), en hel del tjafs med mannen tyvärr och så iväg till fruktståndet. Just nu är mannen på ett hotell där han guidar några hitresta svenskar genom Shanghais nattliv, själv har jag just okynnesshoppat på Lucky Wangs rea och ska snart väcka dottern som tagit ytterligare en napp. Och snart är det kväll. Livet här går så osannolikt fort. Ibland vill man bara ha någon sorts nödbroms så att man kan STOPPA ALLT. Snart är hon tonåring och mina rynkor djupnar bara jag tänker på det.

Lapinette, jag är lite som du. Kan ligga sömnlös över saker som inte hänt och troligen inte kommer att göra det. Sover du bra? För mig går det upp och ner.

Izunia: Kul med din man! Trist att man inte kan följa med!

Kram, G

• Svar på tråden Bevingade banaliteter
  • Amelle

Förresten igen, tänk om ni träffats Gemma och ShangChina? Utan att veta om det. Spännande!

• Gemma

Amelle: Knarka på bara. För att du kan, din lyckost. Själv håller jag tillgodo med den gamla aluminium-moccabryggaren och lär förmodligen få alzheimers, men då har jag åtminstone hunnit dra i mig många goda cappuccinos under mitt korta liv.

ShangChina: Du är min absoluta favvoperson just nu. Jag finner inte ord, så smickrad jag blir. Och du får smygläsa hur mycket du vill. Bara du inte skvallrar för någon - om du kommer på vem jag är på riktigt. Kram!

• Lapinette

Amelle - så nu är ni på plats. Vad härlig!

Gällande smygläsare så frågade jag i en annan tråd i fredags just om det fanns några smygläsare där. Detta då vi började diskutera antalet som varit inne på respektive BT-sida (er egen) och jag hade typ 2 700 besök. När vi väl hade börjat diskutera så fick jag 8 nya besök (gäst ... m a o någon som inte är inloggad). Man är inte så "ensam" och anonym som man ibland inbillar sig.

ShangChina - du får gärna skriva ibland också eller välja att vara smygläsare.

Gemma - har du inte funderat på att blogga? Inte för att vi vill mista dig här utan för att du skriver så bra. Fast då kanske din prestationsångest kommer tillbaka?

• Lapinette

Just det - jag bad smygläsarna på den tråden ge sig till känna och helt plötsligt var det fyra tjejer som skred fram. Säkert inte alla som läst mitt meddelande men ändå. Som sagt, man är inte så anonym som man tror här inne.

• Amelle

Förhoppning ? får god lust att ta din make i örat och ge honom en avhyvling eller två. (du förstår säkert vad jag menar, det är lätt att bli partisk när man bara hör den enes version).

Gemma sa så mycket klokt så jag kan åta mig de mer fysiska metoderna

• Amelle

Lapinette - vad sjukt! Och lite läskigt...

• Lapinette

förhoppning - insåg att jag inte kommenterade ditt sorgsna inlägg igår. Lider med dig och förstår att du satt nedsjunken i soffan i lördags. Kunde inte din man ha åkt iväg nästa helg... eller var det bara den här helgen som passade?

• Lapinette

Amelle - det är inte bar vi med gröna "pluppar" som är här och läser just nu.

• Gemma

Amelle: Det är typ... rätt sannolikt att vi träffats faktiskt. För den svenska communityn är ganska liten.

Och grattis till kläderna, visst är det härligt? Fast jag insåg att jag var tvungen att uppdatera min garderob när mina gravidkläder kändes coolare än allt annat jag ägde. Förutom mina jeans så var det inte så mycket som kändes lockande. Numera är jag busnöjd med min garderob faktiskt.

• Mlle M

Gemma: Vilket maga-inlägg!! Imponerande och som alltid en mysig inspirerande läsning. Tack för tipsen inför bröllopet, ja, det är ju inte sa langt kvar och vi har INTE ett ar pa oss med andra ord.... Men hoppas det skall fixa sig ända men börjar kännas lite stressigt!!!

Glada Ankan: Jag skall verkligen lyda ditt rad och försöka ha minimalt egna "masten" pa den stora dagen utan se till att delegera till andra!! Nytänkande skulle jag gärna föra in da det känns lite som om jag fastnat i planeringen. Jag vill ju sa gärna att det skall kännas som "lite extra".

Förhoppningsis: Stackare, kan inte varit sa roligt att sitta hemma solokvist pa allahelgona, tycker synd om Dig, hoppas Du känner Dig lite mer uppat.

Min helg har varit en ganska lugn och rogivande sadan; fixat mycket hemma; lagat höst-middagar och bakat äppelpaj. Skulle försöka mig pa pumpa-soppa sahär i Halloween-tider men maste erkänna at det inte hanns med. Imponerad över alla som jobbar och hinner med allt. Känner mig riktigt bortskämd; vi har städhjälp och jag jobbar inte speciellt langa dagar ända tycks tiden aldrig räcka till.

Har bl a beställt ett Arne Jacobsen / Piet Hein elipsbord till vardagsrummet sa att vi slipper att alltid sitta och äta i köket. Vi har nämligen ett perfekt stort bursprak som kommer att bli ännu bättre med det nya bordet och mina tidigare inköpta sjuan-stolar. Har börjat kika lite pa olika stilar vad gäller papper och typsnitt för "save-the-date" kort men inte kommit nagonstans direkt....

Shang-China: Välkommen att vara här med oss; vare sig Du väljer att vara smygläsare eller delta!!

Svar på tråden Bevingade banaliteter