In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Tack för svaren! Systerdottern är nog glad och tacksam men som alla andra tonåringar så glömmer hon att tacka. Tycker då att min systers uppgift är att påminna henne och kolla att hon verkligen gör det, precis som jag alltid gjort med mina egna barn (och faktiskt också gör - att tacka för en gåva är oerhört viktigt!). Senast messade jag t.o.m. syrran för att säga att jag skickat pengar, men inte ett ord till svar. Nåväl, jag struntar i det nu och kommer att ta upp frågan direkt med dem nästa gång vi råkar på varandra. Att bjuda flickan på en upplevelse är en mycket bra idé - enda problemet är att hon bor 4 timmars bilresa bort. Å andra sidan är hon så stor nu att hon kan förflytta sig själv och Stockholm är ju alltid Stockholm!
Läste i någon blaska att sommaren ska vara slut nu och att hösten kommer första veckan i september, när maken och jag har semester. Typiskt! Funderade på att ev. kolla upp en billig resa till solen. Har ni några bra tips? Kroatien spökar fortfarande - måste först se om CSN beviljar sonen studiebridrag. Om inte så vet jag var mina pengar kommer att ta vägen...
Inte studiebidrag utan studielån!
Nej, är hösten här?!!! Då har den ju i princip varit här sen i början av augusti. Vad hemskt! Skönt att veta att man åtminstone har 5 dagar i södra Europa i oktober att se fram emot. Ankan, Krotien är fint! Jag bjöd maken till Brac (en ö utanför Split) när han fyllde 30 år.
Nej inte hösten redan... förra veckan skrev dem ju att supervärmen var tillbaks... ja, de ljuger ju alltid för att ha nåt att skriva.
Jag vill också till solen. För vår del blir det 4 dagar i Prag istället. Det ska ju bli spännande att flyga..
Min taktik (som jag lärt mig av erfaranheten att TITTA på andra) är att resa LÄTT.)
Gemma, hur gör man när man ska checka in vagnen? Plastar de in den eller nåt?
Är det nån som vet vad gäller vätskor och handbagage när det gäller mjölkersättning? Får man ta med det även om det är mer än 100ml? I förpackad form.
Nu jag la in bilderna här i galleriet istället..
Lapinette: Hur var Brac? Fixade ni resan själv eller var det charter?
Glada Ankan - Brac var jättemysigt. Har en väninna som är halvkroatier och hon tipsade mig om öarna, Brac eller Hvar. I Hvar tyckte hon att man skulle bo inne i själva staden och det hade ingen researrangör varpå det blev Brac. Har för mig att vi åkte med Fritidsresor eller var det Apollo? Nåja, det var en charterresa på egen hand så att säga ... inga guider på ön och jag tror vi bara var typ 2-3 par som åkte över till ön. Vi bodde precis i hamnen och promenerade ut till stranden, Slatni rat.
Så här stavas det zlatni rat - googla på bilder så får du se!
Hösten?! Ljuvligt.
Svampplockning, doften av svampen som förvälls för vintern, vinet i glasen, barr och svamprester på köksbordet. En och annan liter lingon och blåbär.
Doften av nybakad äppelpaj med hemlagad vaniljsås med "prickar" i.
Åhhh, så underbart!
Gemma
Oj vad flitigt med bilderna och framkallningen och allat annat. Mina bröllopsresebilder ligger i en hög i min bröllopslåda och väntar på bättre tider eller så. Tänkte dock göra ett ryck och skicka fler bilder på framkallning.
Lägenhet i Lund kan bli nära Sthlmspriser om du ska bo centralt, men kolla vad de menar med centralt för ibland har jag en känsla av att de inte räknar centralt på samma sätt som vi. Dessutom är inte Lund stort så långt blir det inte ändå.
Izunia
Barnmat får man ta med sig har jag hört, du måste tydligen vara beredd på att smaka på innehållet själv som kontroll.
PÅ jobbet har vi fullt upp men går trots det hem vid 17.30 eller så. Jag brukar komma vid 8.30, bygger upp ett litet flexlager att ha framöver så jag stannar lite längre.
Flextiderna är helt galna, de + friskvårdstimme gör att jag kan gå kl 14 på fredagarna om jag vill. Har fått massor med förmåner, bortsett från 38.45 timmars arbetsvecka + dessutom en timmes friskvård = 37.45 timme/vecka så får jag först rabatt på SATS, sen bidrag till träning, rabatterat busskort, ca halva priset i simhallen osv osv + betald övertid! Jämfört med mitt förra jobb så är det helt fantastiskt!
Nu inför Öl och Whiskey mässan har vi en hel del arbete så idag satt jag till 19.30 men då är det övertid och inte flextid vilket innebär att de räknas "högre".
Försöker vänja mig vid folks klädsel bara så ska det nog bli bra.
Hösten har väl varit här sen början av Aug? Firade svärmors 60 årsdag förra helgen genom att hyra en stoooor segelbåt och åka runt i skärgården ett dygn. Kocken var duktig, besättningen trevlig och lördagskvällen var underbar. Söndagen regnade det nästan hela dagen men vinden var helt ok.
I övrigt har min bror nu fått klart sitt hus, prefab variant så det restes på ett par timmar och är jättefint så nästa helg är det inflyttning.
Igår var det fint väder hela dagen så jag och J bestämde oss för att ta en lång kvällspromenad runt sjön, han ska upp och fjällvandra nästa helg ochbehöver därför känna in packningen lite. Regnet kom när vi gått 15 meter ungefär sen duggade det hela vägen och nu regnar det igen.
Kroatien är fint, var där 2004 i Dubrovnik.
Lite avis på era resor, för nu har jag inget inbokat alls att se fram emot, möjligen en spavistelse men det är inte säkert.
Gemma
Spännande med din mans jobbsökande
Amelle
HUr går budandet?