In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
På alla frågor gällande adoption så är det ju så att vi fortfarande försöker få ett "eget" barn. Förmodligen kommer de att fråga om detta på infomötet och sedan säga åt oss att komma tillbaka när vi har lagt ned de egna försöken men samtidigt så förstår jag inte fullt den ideologin då det är så lång väntan. Som sagt, vi får se och själv har jag gett mig respiten fram tills nästa sommar med egna försök sen blir det adoption på full tid. Känner många som inte förstår mitt tankesätt, att ge upp, men jag bara måste gå vidare. Orkar inte ta mer kraft och tid på ett projekt som uppenbarligen inte funkar. Life must go on!
Tanken om adoption känns helt rätt. Ser alla små söta adopterade barn omkring mig här i Stockholm och beundrar de små liven och förstår hur länge deras föräldrar har väntat på dem. Ett adopterat barn blir inte mindre värt och likfullt "vårt" även om det inte har våra gener.
Izunia - klimakteriet är helt ok för min del (liksom för min mamma, mormor) men det är rätt jobbigt psykiskt med att ta en äcklig nässpray varje morgon och kväll kl 8:00 och 20:00 i tre veckor. Det är mer själva grejen som gör det jobbig samt att jag nyser fruktansvärt när jag tar den (försöker låta bli så att medicinen stannar kvar i kroppen).
förhoppning - härligt med trevliga kollegor och att du trivs. Jag kommer snart också bli gräsänka då maken åker till Israel i jobb. Det var länge sen vi var ifrån varandra så det kommer att kännas tomt men har självfallet bokat in träningar, pyssel med fotoalbum och så vinkväll på Riche med väninna.
På tal om vin så var jag bakis igår . Det blev vin och drinkar på Storstad i fredags. Maken och jag tog AW och åt där och sen mötte väninna + kompisar upp. Klarar inte av att dricka så där i slutet av en arbetsvecka, trött + alkohol = ingen bra kombination. Sov bort halva dagen igår men på eftermiddagen var vi ut och promenerade på stan. Provade kläder, skor och hittade en dansande flicka (en silverstatyett) som jag funderar på att köpa. Är lite inne på en kort, brun skinnjacka men vet inte om jag ska vänta tills vi åker till Spanien. Ronda ska visst ha mycket och billigt läder.
Amelle
lägenheten var väldigt fin och otroligt vit! Är den helt vit på riktigt eller ser det bara ut så på bilderna? Alla golv och väggar mm ser kritvita ut. Ev kanske det rummet som på bilden var ett barnrum gick lite i lila men det kan vara ljuset.
Igår kväll var jag på min första inspektion av krogar, intressant upplevelse, kvällen avslutades på Boule och berså med lite mat med kollegorna.
Lapinette
Håller med dig, vad fånigt om ni inte får köa när ni samtidigt gör er sista IVF. Kötiden är lång och om IVF lyckas så är det bara att gå ur kön och det är då inte till någon skada för de som kommit in i kön efter er. Arbetsbelastningen för soc med möte och lämplighetskontroll är inte så stor såtillvida de inte hittar något som måste utredas ordentligt.
Oj! trodde jag hade skickat detta innan jag gick.
har nu spelat 18 hål fotbollsgolf ute på Siggesta, riktigt kul även för mig som verkligen inte är någon boll människa.
HUr har ni haft det idag? Ska strax ta med ett glas vin och sätta mig på balkongen.
Kom på i mitten av förra hösten att jag verkligen BEHÖVER en kappa som går till låren och med pälskrage. Har nu kikat runt lite på nätet men hittar inte något alls, tänkte ge mig ut på stan på måndag men var ska jag leta? Höstkläderna brukar väl komma in nu, har för mig att jag sett lite i affärerna.
förhoppning - inspektion av krogar, ingår det i jobbet?
Har haft en lat söndag, som vanligt, med städning, sitta framför datorn och tillslut en sen eftermiddagspromenad på Kungsholmen. Riktigt härligt väder så det blev en glass i Rålis. Har köpt femte och sista säsongen av Six feet under så det lär bli några avsnitt ikväll.
Izunia: Sju veckor låter som en lagom ålder att få pass. I vårt fall var det verkligen helt absurt. För att lillan skulle få sitt uppehållstillstånd var vi tvungna att fixa passet så snabbt som möjligt. Det blev vår första tur med henne: Fotosession på morgonen när hon var fem dagar gammal, sedan taxifärd i snöoväder bort till den franska ambassaden. Som tur var accepterade de att vi använde fotot som vi tagit hemma, på morgonen. Några dagar senare var det dags att skaffa svenska passet. De var helt sjuka! Enligt svenska bestämmelser måste man SITTA upp och bli fotograferad i ett särskilt bås på konsulatet. Det är bara det, att det är rätt svårt för en 1,5 vecka gammal bebis att sitta. Huvudet hängde som på en trasdocka. Vi höll på i en kvart och när vi var klara såg man likförbaskat mina långa, röda naglar som stöder det lilla vilt grimaserande bebishuvudet. Tyckte så synd om henne men hon var tapper. Och än så länge har vi inte blivit vägrade inresa.
Vad har J för färg på ögonen? Monstrets hittills blågrå blick börjar nu, vid sju månaders ålder, få lite mjukt, ljusbruna toner runt pupillen. En annan grej som är jätterolig är att hon börjar uttrycka sig mer. Vinka, klappa i mina händer i takt när vi sjunger, och sjunga med. Och när jag säger "vad säger lammet? Bäääh!" Då låter hon: "öööööh!"
Det som mest liknat tal hittills var nog när hon för två veckor sedan replikerade: "Attchi!" Direkt efter att jag sagt det. Två gånger i rad gjorde hon det, sen blev det inget mer. Jag blev verkligen jätteförvånad över att höra en liten röst bakom mig, i bilen, följt av en liten skratt-kaskad. Det gav mersmak. Nu kan jag knappt bärga mig inför det första ordet.
Vad har J uträttat på sistone?
Ååååh höstkläder, så härligt! Det är väldigt ekonomiskt fördelaktigt att knappt ha någon höst, men rättså tråkigt.
Gemma - njut av att slippa mörker och behöva köpa vinterkläder. Tycker visserligen också det är rätt mysigt med höst men då tänker jag på dessa härligt klara dagar och en långpromenad bland färgsprakande höstlöv... inte på den där regniga oktoberveckan då man inte såg himlen och allt var mörkt. När det gäller kläderna är de roliga den första två månaderna sen vill jag bara att det ska bli vår så man inte behöver klä på sig så mycket. Ja, fråga mig inte varför jag övertalade mannen att flytta hit och inte tvärtom??
Lapinette jag tror jag kan förstå ditt tankesätt. Självklart svårt då man inte funnit sig i den situationen, men för ert eget bästa tror jag ni gör rätt. Förresten, måste ni tala om för adoptions-folket att ni har en sista IVF?
Höstkläder... Jag vill ha! Men har fortfarande svårt att hitta kläder som passar då brösten fortfarande är mycket större än vad jag vill ha dem! Har fortfarande 3-4kg att bli av med, så det är också lite trist att prova kläder än. Men asmtidigt har det bara gått 7 veckor.
Gemma, hennes passfoto blev inte heller så bra. Hon satt i bilstolen med ett vitt papper bakom huvudet och SOV! Vi kunde knappt väcka henne för att öppna ögonen. Till slut blev det ett drogat foto med 10 dubbelhakor!
J har nu börjat le och verkligen titta en i ögonen. Har har ä'ven härmat våra munrörelser och sträcker gärna ut tungan om vi gör det mot henne!
Hon har klarblå ögon. Hoppas hon får min ögonfärg så de behålls blå. Mannen har melerade ögon.
Kul att höra om era döttrars framsteg, de kommer vara väldigt världsvana när de börjar skolan om det fortsätter i den här takten med resor.
Jag har ingen graviditet att "skylla" mina kilon på, enbart slöhet och för mycket choklad och kakor. Det bär mig emot att handla kläder när jag är så här stor, snart måste jag gå upp till strl M, avskyr att inte vara en 34/36 längre!
Listan på höstkläder jag vill ha är lång men det kommer nog bara bli det nödvändigaste.
Lapinette
Ja, tillsyn av krogar är en del av jobbet.
Ahhh... det undrade om det var jobb eller AW men på en lördag?!
Själv är jag jättesugen på nya vinterkläder då jag köpte väldigt lite i fjol, hittade knappt något som föll mig i smaken. Sitter och funderar på skinnjackan eller om jag ska invänta Spanienresan. Hmmm... vilket i-landsproblem.
förhoppning - jackan/kappan du är ute efter låter som den jag har. Svart till knäna och med pälskrage. Har haft den superlänge, säkert 7-8 år, men den får nog hålla en säsong till.
Izunia - stora bröst, något jag sett fram emot den dagen jag skulle vara gravid. Åtminstone ha det en gång i livet...sen kan de bli små och behändiga igen.