In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Grattis Zua!
Jag har en lunta Svensk Damtidning hemma. Min mamma ger mig alltid den. Ska kolla ordentligt i de jag har så man får se dig i den skräddade klänningen.
Å vad skönt, nu ser jag att jag inte är helt onormal som städar innan jag åker bort. Jag går inte så långt som at jag putsar fönster men jag plockar undan allt på sina platser och vill ha tvättkorgarna tomma osv. Komma hem från en semester och mötas av ett kaos är verkligen inte den mjuklandning i verkligheten jag vill han när jag kommer hem från en resa.
Mannen är über pedant alltid och dessutom ansvarig för blommornas skötsel här hemma så det behöver jag inte oroa mig för.
Zua
Super grattis! När är det dax?
Är det senaste nr av svensk damtidning? Då ska jag kika och bläddra lite i tidningsstället på ICA.
Rosen
Jag är en jättefegis när det kommer till svamp, plockar kantareller och svart trumpetsvamp - thats it! Nästa fredag ska vi dock på svamppromenad med jobbet kanske blir någon till då.
Här är det nostalgitripp à la 80-tal. Har medan jag skurat badrum och dammat av lägenheten sjungit för full hals till Erasure. Lyssant och förflyttar mig till min mammas fd pojkväns motorbåt. Stockholms skärgård i slutet på 80-talet. Jag sitter bak på båten med min lilla bergsprängare (en liten lätt typ som min far tog med sig från Japan, han gav mig alltid det senaste som kommit ut och som ibland aldrig kom hit)i knät och sjunger för full hals. Är olycklig kär då min första pojkvän dumpat mig. Senare visade det sig att han varit otrogen. Nå väl, känslan av vattnet på min fötter, vinden i håret och ungt krossat hjärta kommer tillbaka. Ler och känner mig så full av energi. Har nu bytt från Erasure till Soul to Soul.
Igår åkte vi iväg och gjorde lite shopping. Ingen skinnjacka dock utan lite prylar till hemmet så som en mixer, mat, hårfön m.m. När vi kom hem blev det att inviga mixern med en Strawberry Daiquiri. Sen blev det entrecote med ett täcke av citron, olivolja, soltorkade tomater, basilika och parmesan som mixas ihop. Till detta en stor sallad och ett gott Haut Medoc vin. Avslutade middagen med två underbara franska ostar. Satt bara och njöt! Sjönk sen ned i soffan med en varsin 70 % chokladbit och två episoder av Six feet under. Nu är det inte många avsnitt kvar . Man vill ju veta hur det går men samtidigt så vill man inte att det ska ta slut. Hur är ni när ni har en god bok... sugen ni på den länge eller läser ni snabbt? Jag har en tendens att läsa sakta i slutet. Lägga ned boken emellanåt och fundera på det jag läst. Är det ett riktigt bra avsnitt så vill jag läsa högt för mig själv ofta samtidigt som tårarna trillar nedför kinderna. När jag var yngre och sov själv så kunde jag ligga så där och läsa valda episoder om och om igen och lida med huvudpersonen i boken. Knäpp, ja kanske ... emotionell javisst!
Stort grattis Zua! Vad spännande med en bulle på jäsning, när ska den vara färdigbakad?
Lapinette - åh vad jag är avis på dig som har det bästa six feet under-avsnittet kvar, nämligen det sista... Satt bara och storbölade framför tv:n och ville aldrig att det skulle ta slut. Måste nog ta och se om hela serien snart!
Gemma - hoppas resan tillbaka till tjingtjong gått bra. Ser fram emot nya, exotiska rapporter snart igen.
På onsdag sticker vi till N.Y och jag har knappt haft tid att planera något alls, för ovanlighetens skull Lägenheten kom emellan. Men kanske kan det vara bra för mig att inte ha allt uppstyrt, för en gångs skull.
Angående resor och städning så önskar jag att jag vore mer som ni, för det ÄR ju mycket skönare att komma hem om det är rent och fint.
Nu måste jag sätta mig med jobb,
Zua
Har kikat på dig i tidningen, väldigt fina klänningar. Du var väldigt vacker!
Har tillbringat hela dagen på stan med att shoppa underkläder till min väninna som ska gifta sig snart, haft en trevlig dag med god lunch och massa pratande. I morgon kommer mannen hem igen från naturen, pratade med honom nyss då han var på väg in till Kiruna för en kväll inomhus med en dusch och pizza och öl + ev en bio innan de tar flyget hem i morgon igen.
Resten av helgen har jag hjälpt min bror att flytta in i hans nybyggda villa.
Amelle
Trevlig resa!
Tack så mycket! De är tänkt att jag ska föda i slutet av mars om allt går som det ska.
Amelle - Det känns som det inte var allt för längesen vi pratade om er N. Y resa, och det var i maj ?! Ni kommer att ha så kul!!
Lapinette - Vilken härlig liten berättelse om din nostalgitrip! Du påminde mig om att vi måste införskaffa en mixer.
Förhoppningsis - De var förra veckans nummer som nog finns ute några dagar till.
Jag tillhör skaran som måste städa innan jag reser bort.
Amelle - NY, det har även jag missat, att ni ska dit menar jag. Ha så himla härligt!
Förhoppningsis - Du är allt för snäll du! Tack! Ska jag vara riktigt ärlig så var varken min frisyr eller klänningen riktigt i min smak..Det är därför jag inte var så nöjd. Men å andra sidan är det faktiskt brudens dag. Hittade ni några fina underkläder till din väninna?
Ojoj, nu har vi letat efter mitt försvunna pass i en timme och så hittade jag det precis. USA är inte så positivt inställda till tillfälliga pass har jag hört Hade redan hunnit ställa in oss på att det inte skulle bli någon resa av, så nu ska det bli lite extra kul att äntligen få komma dit. Det ska bli grymt kul, inte minst att träffa min syster plus pv som numera bor over there.