In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Jaha, hade tid för en synundersökning i morse men läste fel (!), kom för sent, blev avbokad och måste dit igen om en stund. Är uppenbarligen i stort behov av nya glasögon!
Resor: Jo, jag gillar själva resan. Gillar känslan av att hamna i en egen bubbla för ett tag, gillar rutinerna på flygplatsen (fika, köpa en bok)och gillar att flyga. Dock gillar jag inte att behöva resa så långt att sömn krävs - kan omöjligen somna på flygplan, såvida jag inte sitter business förstås men hur ofta hamnar man där? Jag är dock fruktansvärd asocial då och vill inte prata med några medresenärer utan bara få vara ifred med min bok, mina tankar, mitt korsord, min musik eller vad det kan vara. Men på tåg t.ex. så är jag hur social som helst!
Att sova ensam: jag sover bäst tillsammans med maken, älskar att ligga nära och få somna ihop. Jag sover okej om jag är hemma eller på landet utan honom men på hotell sover jag alltid dåligt. Hade tidigare ett jobb där jag reste mycket (med övernattningar) och jag var aldrig utsövd. Men det tog att vänja sig vid att sova ihop med T efter 8 singelmånader. Fick till slut stoppa i öronproppar. Somnade då som en stock och kunde redan 2:a natten skippa propparna (tur var väl det eftersom jag får klåda i öronen av dem!).
Nu är det fullfart på jobbet igen och det gillar jag! I morgon bär det av till Kroatien och det ska bli underbart skönt att lämna det vädret som spås bli nästa vecka... Vi har verkligen blivit snuvade på en hel sommarmånad känns det som - när senast hade vi en så bedrövlig augusti? Men, men, det är i varje fall underbart lummigt utomhus.
Rosen: förra helgen plockade vi massor med nejlikbroksskivlingar. De finns överallt nu! Gillar du dem?
Apropå reseförberedelser: I morgon ska jag tvätta, städa och putsa fönster innan vi sticker. Jag vill alltid ha hemmet tipp-topp när jag åker iväg, dels för att det är så underbart skönt att komma hem till ett välstädat hem, dels för att ifall jag kolar vippen under resan så ska ingen kunna säga att jag var en stökig och grisig typ!
Hur sjuk är man då?!
Ankan - jag är som dig, dock brukar jag inte tvätta fönster men vill alltid ha det städat innan jag åker. Maken förstår inte vitsen med det hela men jag tycker det är skönt. Tror jag har fått det hemifrån då min mamma är likadan.
Ha det så underbart i Kroatien. Själv hoppas jag på att vi får en fin septembermånad. Vädret var faktiskt så här för två år sedan. Regn i 3 veckor i augusti och sen en kanonseptember. Hoppas, hoppas!
Ankan.. Ja nya brillor! Snabbt!
Senaste det var en riktigt bedrövlig auhusti? Jo 2006 när vi skulle gifta oss!! HELA augusti regnade bort..
Jag vill också städa innan semester.. Tänker nog lika sjukt som dig! haha!
Glada Ankan,
Nejlikbroskskivlingar har jag aldrig vågat plocka! Jag har tiotalet sorter jag gärna plockar och håller mig till, sorter som jag vet hur de är, hur jag rensar och lagar till. Lite trist, jag vet - men jag är en fegis.
Det blir mest Karl Johan, gul kantarell, trattkantarell, svart trumpetsvamp och gul trumpetsvamp, mandelkremla, blodriska, citrongul slemskivling och stolt fjällskivling.
Har inte kommit ut i skogen ännu, bara jobbar! *morrar*
Jag är galen när jag ska resa bort, kan inte ha ett papper liggandes på jobbet utan måste få undan allting. Det har hänt att maken har fått packa åt mig och att jag har jobbat hela natten för att möta upp honom på flygplatsen på morgonen.
Han är gullig och packar åt mig men är sedan som karlar är mest, tror jag.
Öppnad mjölk kvar i kylen två veckor senare, obäddade sängar, soppåsen i bästa fall uttagen och blommorna döda. "Va, skulle de vattnas och ställas undan från solen?!"
Äsch, nu är jag lite elak men visst är de annorlunda mot oss? Tänker liksom på annat som är viktigt. Jag har ingen plan vart jag ska parkera bilen på flygplatsen - han har kollat alla parkeringar, vilken är billigast och närmast och har bäst service och....naturligtvis har han förbokat en plats. Vi är olika, helt enkelt.
rosen så sant! Hade jag inte sagt åt min man att köpa toapapper idag så hade han inte märkt att det varit slut även om det inte hängt nåt på toaletten i 2 veckor!
Fast sen är det jag som planerar allt med bilen också...
Hej alla underbara!
Hoppas att allt är bra med er.
Själv har jag bara kräks en massa den senaste tiden, vilket är förklaringen till att jag inte har orkat skriva ngt här men de senaste dagarna har jag mått mycket bättre!
Japp, jag är gravid.
Amelle - Grattis till nya lägenheten!
Förhoppningsis - Vad kul att höra att du trivs på nya jobbet.
Lapinette - Snacka om att man blev sugen att åka till Portugal efter att ha sett dina bilder på FB.
Gemma - Vilket fint dop lill tjejen fick!
Izunia - Hur mår Lunds snyggaste mamma?
Rosen - Förlåt för att jag inte besvarade din fråga. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på vinerna ( är tyvärr lite dålig på att komma ihåg sånt ibland) Förresten bröllopet va på ett slott. Men eftersom inte alla gästerna fick plats i en och samma sal, så hölls middagen i tältet.
Och ni som vill se klänningen , finns det bilder från bröllopet i Svenskdamtidning. Ni som har träffat mig och eller ni som har sett bilder på mig, kommer att förstå varför jag inte alls är nöjd med bilden i tidningen..Men som sagt smaken är som baken.
zua,
Grattis! Ja, inte till att du kräks och inte mår bra utan anledningen till det!!