• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Amelle

Zua ? just det, jag tjuvläste blaskan i kiosken i går för att få skåda dig i Lars Wallin. Du var supervacker, men jag förstår vad du menar med klänningen. Vet du om bruden hade styrt mycket angående designen eller om han fått fria tyglar?

• zua

Lapinette - De var precis en luftballong som åkte över vårt hus, och jag började helt plötsligt skratta helt hysteriskt! Och min man tittade konstigt på mig och frågade vad som var så roligt? Och jag var tvungen att berätta din luftballongs historia. Kommer nog alltid att tänka på dig så fort jag ser en luftballong.

• zua

Amelle - Skoja, inte! Han har inte haft ngt att säga till om, hon har fått bestämma allt! Hon är en underbar människa! Men, de har tyvärr varit lite bridezilla varning på henne..Jag kan förstå om man tyckte att klänningarna var vackra, det är nog mera fråga om smak. Och nej, klänningen är inte riktigt i min smak. Måste bara tillägga en sak . Jag hann ju inte göra en sista provning, så klänningen var för liten över bysten så mina bröst trycktes upp. Nog pratat om klänningen!!

• Lapinette

Zua - låter spännande med klänningen. Om den är ute nu så lär jag få den av mamma om några veckor. Hon lämpar alltid över sina gamla tidningar till mig och ibland bläddrar jag igenom dem men självfallet ska jag lusläsa denna gång.

Luftballongerna såg vi också!

Amelle - skönt att ni hittade passet!

• Izunia

Zua GRATTIS! Gud vad spännande med din lilla bebis! Så mysigt, känns som om jag fortfarande är där. Gravid alltså.. Det tror jag varje gång jag ser en gravid kvinna. Snacka om glamorös yummy-mummy!

Jag ska gå och köpa tidningen direkt imorgon!

Amelle, vilken tur att du hittade passet. Jag var hela tiden paranoid att jag skulle glömma eller tappa mitt pass när jag jobbade. Skönt att du slipper skaffa ett tillfälligt pass.
    NY vill jag gärna åka till igen. Superhärlig stad!

På torsdag kommer mannens föräldrar på besök. De ska stanna i 4 veckor, varav 2 ungefär hos oss. De ska även resa runt till amsterdam och en båtkryssning på Rhen, och även till Prag tillsammans med oss innan dopet.

Nu har vi iaf bestämt att gudmor ska sjunga "the most beautiful girl in the world" på dopet. men mannen har inte bestämt sig än.

På onsdag börjar idol och ni kanske får se mannen där. Jag tror inte att han är med första avsnittet dock. Ja.. jag är kanske också med!

• Originalrosen

"På onsdag börjar Idol....."

Berätta mera!

• Izunia

haha..jo mannen ställde ju upp i årets audition så jag hoppas att de visar hans uppträdanden. Själv satt jag och min killkompis utanför som stöd och de filmade oss en del. Tyvärr var inte håret i bästa form och jag ser ut som en riktig rysk kulstöterska! Gravid också!
    Jag hoppas verkligen inte jag är med.. får lite ångest nu... Men det vore skitkul att se mannen!

• Gemma

Kära vänner, är så jetlaggad att jag knappt håller ihop, dubbelt så eftersom monstret är helväck fram till 3 på eftermiddagen, sen skriker och äter hon oavbrutet mellan 22 och 02. Så ni kan ju tänka er. Lider dessutom rätt svårt av post-naturupplevelser-bonanza-blues, plus att jag - faktiskt! - saknar min mamma. Så jag är rätt gråtig nu för jämnan, och försöker göra inte så mycket mer än att pussa på min lilla skrutt och läsa Elle i sängen. Men lyckas dåligt pga alla mina tusen housewife-projekt. I morgon bitti börjar Ayin. Varje dag ska hon komma. Det blir nog bättre snart.

Ska läsa ikapp. Ska utöver detta bli funktionsduglig. Skriva en roman, vinna Augustpriset, göra två barn till under tiden samt dekorera två vackra hus, ett i sydsverige, ett i frankrike. Men inte just precis idag.

Kram, G

• Gemma

Men oj, ni är ju helt BERÖMDA allihop! Eller bortresta! Försöker ta in alltihop men det kommer att ta ett tag.

Zua, supergrattis, även om jag själv tyckte att det var lite tidigt att höra "grattis" förrän efter de läskiga första tre månaderna. Men du kanske är coolare än jag? Trist att du kräks, men det brukar tack och lov gå över och då är det (ofta) riktigt härligt att vara gravid.

• Lapinette

Sitter här helt drogad efter akupunkturen. Försökte räkna antalet nålar och tror (för hur kan man räkna när man är drogad?) att det var 22 stycken från huvud ned till tårna.

Efter denna drogsession går jag in på Coop för att handla middagsmat till mig själv då maken är ute på AW med min brorsas kompis. Händer väldigt sällan så jag hoppas de får det skoj. Vilket fall som helst går in på Coop och känner att jag mest är ivägen. Ni vet jag står där med tom blick, tom korg och försöker komma på något skoj till middag men inga härliga recept fladdrar förbi på näthinnan. Ingenting fladdrar förbi, är totalt blank. Stoppar ändå ned lite saker i korgen och går hem.

Väl hemma och mina 200 kort från Crimson ligger på hallgolvet. För Gemma du gav mig verkligen en kick i baken. Satte in alla foton jag framkallade i fjol i mitt fina album och beställde en ny dos i helgen. Blev förvånad att de redan kommit fram och prisar Crimson ytterligare. Men vad ser jag, jag har beställt fel! Inte en tunt vit ram som jag har på alla andra kort utan nu har den blivit fet på kortsidorna. Ser på beställningen, jämför med de gamla ...shit, JAG har gjort fel. Så där går det när man gör något snabbt. Trycker på knapparna när man ska springa iväg till tvättstugan och ser inte att man fyllt i fel. De blir att skicka iväg en ny beställning idag. Tur att det inte är dyrt!

Svar på tråden In vino och cappuccino