Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Hej! Ny här och det verkar som att vi snart har bestämt oss hur vi ska göra. Och det lutar åt en strand i Thailand :) Har kontaktat olika nätsidor och väntar på prisförslag. Vi åker till Khao Lak i november, längtar sååå!
Aahhhhhhhh! Jag blir galen. 10 veckor kvar tills vi ska åka och inget är klart för ceremonin! Jo, stranden vi ska gifta oss på, Poda Island.
Nu börjar jag bli liiite stressad.
Undrar om man ska ta LD till hjälp eller köra på privat som det är tänkt från början?
Gubben är inte så intresserad av förberedelserna, utan har gett mig fria tyglar att forma det som jag vill ha det. Kan jag göra det tro utan att man får höra det senare att vi kunde gjort si eller så istället?
Hjälp?
Ojdå! Det är ju bara 9 veckor kvar....
Oj, vad ni skriver! Jag har ju massa att läsa ikapp nu... ;)
Här är det fortfarande litet stiltje på bröllopsfronten eftersom husrenovering och resplanering tar upp den mesta av tiden (och nämnde jag att vi har två barn också? :D)
Har insett att även om det är kära bekymmer så är det MYCKET jobb att få ihop en 12 veckorssemester! Men nu har i alla fall faktiskt nästan bokat klart de flesta hotellen (eftersom vi inte is åka runt och leta, plus att det är peak season större delen av tiden). De sista tre veckorna har vi oplanerat så vi får vara spontana då! :)
Har funderat massor kring klänning och äntligen bestämt mig för vad jag ska ha! Har velat hit och dit i evigheter, men nu har jag hittat någonslags kompromiss med mig själv... :D Lägger in en bild i albumet så kan ni kika om ni orkar! Vad tror ni?
Tankarna är:
Jag vill ha en "riktig" brudklänning", men ingen prinsessbakelse och den ska passa för ett barfota bröllop.
Jag vill att den ska vara tvådelad
Jag vill ha ett korsettliv som är mönstrat/spetsigt
Jag vill ha en tyllkjol i fint, fint tyll i massa lager! :)
Ni får försöka bortse från att modellen inte har några underben, men den ska alltså gå litet längre än till knät... ;)
Ser att det är många som skall gifta sig på Koh Lanta, är det för att LD o TI endast anordnar bröllop där, eller är det av någon annan anledning? Vi skall gifta oss borgerligt i Sverige och sedan ha en cermoni på Koh Samui, just på grund av att det är omständigt att ordna laglig vigsel på egen hand.
Nedräkningen har börjat!! =)
12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
Nu ligger det bilder från Relax bay på min sida...
lillcam, fina! Det ser härligt ut.
Hej, nån annan som gör som vi? Alltså åker charter till ett hotell i Thailand och sen viger sig i en annan ort via ett företag? Kan känna nu att vi kanske skulle ha bokat ett hotell via charter som även har bröllopsceremonier, men det är ju lätt att vara efterklok. Fast samtidigt så får man ju se lite mer av Thailand då. Vi ska bo i khao lak och jag försöker nu hitta ett bra ställe där vi kan vigas. Vill gärna ha svenskar med i bilden så det lutar kanske åt sea and sand phuket som jag mailar lite med nu. Har även mailat med M-B på Lanta Diver men det ska ligga 4 timmars resväg ifrån oss så det blir lite långt känns det som. Sea and sand ska vara 1,5 timmes resväg.
Någon annan som haft kontakt med Sea and Sand och vad har ni fått för paketerbjudanden? Man kan ju tydligen skräddarsy sitt eget, så nu väntar jag på svar om det.