Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Super bra !
Nu är jag med här!
Längtar så till December, då åker vi.. Samtidigt är det kul att planera inför resan, bröllopet och allt.. Fast det är lite knepigt att få lite tid över till att planera.. Nån som vet vad man kan hitta på att göra på koh Lanta för våra gäster som kommer till bröllopet...?
Sola och bada ?
Det finns inte så mycket att göra på ön...Sist vi var där hyrde vi vespa och åkte runt en dag, men det finns inte så mycket att se heller och stan går man igenom på någon timme...
Hur gör man med sprutor? Vad ska man ha för nån och behöver man ta nån magmedecin?
Vi ska åka den 2:a oktober i år och så gifter vi oss där första veckan. I Krabi alltså.
Ska boka hotellet nu. Krabi resort heter det. Någon som har hört nåt om det?
Planerar för fullt hur vi vill ha ceremonin. Tror att det blir på stranden vid hotellet om vi får tillstånd av dom. Eller på deras egna ö. Poda island. Vet inte riktigt än. Åhh jag längtar....
fick precis reda på att vi ska ta två sprutor. En nu på måndag och en om en månad. vi åker i slutet av juli. Det kostar 200 kr st.
Det är väl bara havrix eller twinix man behöver, mot hepatit.
Magmedicin har vi aldrig tagit och klarat oss, och vet dem som alltid har tagit det, men ändå blivit dåliga. Vi äter ändå allt, glass, sallad och det bästa av allt från moppe restauranger. Deras grillade kyckling, vattnas i munnen bara jag tänker på det !
Sist vi var i Similian däremot varnade de för Dengu feber så då var det viktigt med mygg medel, fast mig älskar de så jag dränker mig ändå i det.....
Idag är det 2 veckor sen vi gjorde delbetalningen till vår cermoni och jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse. Nu börjar det kännas lite nervöst, tänk om de blåser oss.....
Har haft tät kontakt innan men nu har det varit helt tyst.
Vi har anlitat Thailand-wedding.
Fick precis svar från dem, och det visade sig att de mailat redan förra veckan men min dator hade sorterat mailet som skräppost. Så nu är allt lugnt och förväntansfullt igen:).
Hur går det för er andra?
När ska man beställa alla papper?