Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
tingeling: Det verkar väldigt segt att få svar både från LD och TI just nu, lite frustrerande... Har fått 1 mail av båda än så länge och det var snart 2 veckor sedan... lite irriterad faktiskt!
Men väljer man alltså LD så behöver man inte betala in handpenning på 1000 kr då eller? Skulle ju helst vilja ha LD eftersom vi redan bokat boendet genom dem och fått väligt bra hjälp, då var de jättsnabba att svara o fixa allt.
Har försökt lägga till maj-britt på msn men det funkar inte med den adressen jag har. Vilken har du, du får gärna inboxa den om du inte vill lägga ut den här.
Förresten, är det fler än vi som inte är förlovade och ska gifta sig direkt? Hur gör ni med ringar isf? Vanligtvis har ju tjejen 2 ringar... Jag vill ju ha en vigselring, täkte ha lite bredare då jag bara har en, men vad ska mannen ha för ring?
Jag kände att jag fick "ta i" och bli lite otrevlig för att få de svaren jag ville ha. Inte direkt den tonen jag annars använder när jag frågar om något via mejl och vill ha svar. Men bara man "kommer in" så verkar man få svar snabbare från båda ställena.
Vi funderar också mycket på att gifta oss i Thailand men fortfarande så är vi början i planeringen. Vilka förmedlingar förmedlar vigslar i Thailand? Vi skulle inte vilja göra det borgligt i sverige först utan bara en gång thailand.
Nu har jag mailat TI igen och försöker få ett svar därifrån, har även mailat LD igen...varför är de så sega? Har de semester nu kanske?
Det finns www.travelinsight.com och lwww.lantadiver.com som hjälper til med bröllop i thailand, går att få det lagligt med hjälp av dem. Kolla in deras hemsidor. Står nog inte så mycket på lantadiver dock.
Oj länkarna blev fel: www.travelinsight.net och www.lantadiver.com
blivande fru westman : läs de tidigare sidorna här och de tidigare trådarna så får du mycket information och många bra tips.
Nu har jag äntligen fått kontakt med LD igen, så nu kör vi på dem...verkar ju jättetrevliga! Har inte bokat nåt datum än men ska ringa dem nästa vecka...
december08: Det kommer bara vara vi och våra 2 barn, ingen släkt vet nåt, några kompisar har väl luskat ut lite... Tänkte bara skicka hem ett kort el ett mail om att vi gift oss. Ska bli kul att överraska lite N¨ån som vet hur lång tid ett vanligt brev tar från Thailand till Sverige, vill ju att brevet ska hinna fram innan man är hemma. Annars får det bli mail!
Jag skulle nog satsa på mejl från Thailand. Ibland verkar korten komma på två veckor ibland tre så det varierar nog en heldel tror jag...Med mejl kan ni juh skicka med ett kort oxå eller varför inte bara ett kort utan text det skulle vara kul.
Nyss hemkommen från vår bröllopsresa... Vi gifte oss på koh Lanta den 21 mars. Vi gifte oss via LD. Om ni vill fråga något svara jag gärna på frågor. Vi gifte oss på Relax Bay.