• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • Lowe06
    susnik skrev 2008-06-10 13:41:24 följande:
    Lowe: You got mail
    nej... skrev jag fel...hmm
  • Osvic

Kolla flygstol på odenresor.se
    Vi har beställt via dom och får direktflyg till Krabi från Stockholm.

Lowe06 skrev 2008-06-10 09:14:04 följande:
    i en VILA-butik, men kan ju finnas där de säljer VILA Ni som bokat resor - vad betalar ni - charter/reguljärt?Hotell ni rekommenderar? Stränder/ställen på resmålet ni rekommenderar?Vi funderar på KhaoLak, KohSamiu, KohLanta men vet inte vart på de olika resmålen jag ska leta hotell!Letar flygbiljetter som en galning nu (jan) och hittar för 4 vuxna och 1 2½-åring för ca 33.000-35.000:- (reguljärt)Nå´n som åkt med Turkish airlines och/eller Air china? bra/dåligt?
  • Lowe06
    susnik skrev 2008-06-10 13:41:24 följande:
    Lowe: You got mail
    nej jag får inget mail
  • Lowe06
    Osvic skrev 2008-06-10 20:07:23 följande:
    Kolla flygstol på odenresor.seVi har beställt via dom och får direktflyg till Krabi från Stockholm.
    ja tack!!! De hade jag glömt! Kollade med dem förra gången vi skulle åka!
    Hittade nu för 4vuxna och 1barn för 25.000 istället för det billigaste som jag hittat, som var 33.000!
    Oj det känns som jag måste slå till nu på en gång - det är ju med Thai!!!

Ingen som måste skaffa nytt pass vid resan som har kollat hur man gör med namn?
    Har läst en gammal fråd om detta och någon sa att man kunde byta namn innan och få det nya namnet i passet och beställa biljetterna i det namnet också! Men så sa någon annan att man inte kunde byta namn innan giftemålet eftersom man inte har någon koppling till det namnet då!
    Får väl helt enkelt köpa ett pass i mitt namn och sedan när jag ska resa nästa gång får jag väl köpa nytt!?
  • Lowe06

bara jag som håller till här och tjatar?

Tycker allt verkar väldigt dyrt ändå!
    Mailade ett hotell som hade paketpriser ang ceremonier, och fick några alternativ av dem - man får ju inget för pengarna tycker jag!

Vad jag kan utläsa får man:
    Blommor som dekoration, även på rummet, brudbukett och corsage, mousserande vin, tårta tror jag, de spelar en cd i bakgrunden, och man får plantera ett "love tree" i trädgården. Och ceremonin är då vid poolen!
    Detta kostar då 44,500 bath!

VAD är det som kostar mer exakt??

Jag trodde man kunde få en ceremoni för ett par tusen eller så, bara helt enkelt; vigselförättare, en bukett blommor och en strandplats!?

• Bröllop i Thailand
    Lowe06 skrev 2008-06-11 10:46:54 följande:
    bara jag som håller till här och tjatar?....

Jag kikar in här då och då, men annars så är det mest stilla nu med all planering. Vi har ju bokat resa och ceremonidatum med allt som innebär... det är ju så lång tid kvar så jag kommer säkert dyka upp här efter sommaren igen och vara lite extra pirrig.... just nu känns det som om jag inte kan göra mer....
  • Sweetpea

Men inte flyger väl Thai direkt till Krabi från Stockholm? Det måste ju vara inrikesflyg från BKK. Eller? De skickar ju bagaget hela vägen, förstås.

• susnik

Lowe: Fick du mailet?
    Jag har fått lite priser från LD, vill du ha dem för att jämföra?

• susnik

Här är det med lite stiltje, vi har bokat plats, plan och boende. Sen har jag så gott som bokat allt det andra man behöver, men vilken meny och blommor väntar jag med, det är ju läääänge tills december ju!

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8