Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Lowe: Så här stod det i svenska kyrkans hemsida:
Det är populärt att gifta sig utomlands. På många svenska kyrkor i världen kan man vigas, men inte på alla. Varje land har sin egen lagstiftning när det gäller vigsel.
Ett alternativ kan då vara en kyrklig välsignelse som i stort sett är samma ceremoni som vid en vigsel i Sverige. Den kan alla svenska präster ge de par som har ingått en borgerlig vigsel.
En länk till vad som gäller i olika länder:
www.svenskakyrkan.se/Webbplats/System/Filer/BE03AA8A-DF6F-469A-A9BE-5172AE57835A.pdf
Man behöver juh inte läsa alla trådarna, bara den sista innan den här ger mycket information.
Självklart kan du fixa en egen vigselförrättare, som jag har fattat det så är det inte det som är det viktiga utan att allt pappersarbete blir rätt gjort.
Lowe: Kom mitt mail fram?
Ni som också gifter er i vinter, hur gör ni med kläder?
Jag håller ju på att gå ner i vikt så om jag köper nu i sommar så passar det inte i vinter.Jag har inte tänkt att ha en brudklänning utan nåt enklare. Nu kommer vi inte till Thailand förrän den 3 och gifter oss den 6 så att sy upp nåt där är inte att tänka på heller.
susnik: Had eoxå planer på att gå ner lite i vikt så jag har inte köpt nåt än...har iofs inte sett nåt jag vill ha heller. Had eoxå tänkt mig nåt enklare så vi ska ha ett "barfota bröllop".
Men vi kommer till koh Lanta den 3/11 och gifter oss den 26/11, så jag hinner ju sy upp nåt om det behövs.
Hej alla!
Ville bara berätta att vi gifte oss i Thailand i maj. Fixade alla papper och anlitade asia lawdog att översätta dem åt oss. De följde även med till svenska ambassaden och till amphur.
Ceremonin hade vi på en egen strand utanför Phuket i solnedgången.
Det var bara jag och min man där, vi hade lämnat vår son på ett och ett halvtår hemma med min mamma.
Väl hemma tog det en dag att få det registrerat på skatteverket.
Lycka till alla andra och tack för alla frågor och svar på thailandstrådarna, det har hjälpt oss mycket!
Kram på er