• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • majamyra

susnik: jag fick svar av MB på LD ganska så snabbt, men det var inget för oss för det ligger 4 timmar ifrån Khao Lak där vi ska bo, kändes lite långt. Jag väntar på svar från två andra ställen innan jag/vi kan bestämma oss. Känner mig dock lite nervös för jag vill ju inte att det ska bli fullbokat innan vi har lyckats bestämma oss för nåt.

Tycker ni att det är värt att betala för hår o make eller är det nån som ska fixa det själv?

Och en annan sak, skulle ni värdesätta det mer att det är svenskar med i bilden som arrangerar, än att det är ett annat företag som inte är svenskar och som istället ligger närmare?

• Osvic

Sofjoa: Nä vi har inte tänkt sova över. Vi ska bara ha ceremonin på ön och kanske lite skumpa efteråt, sen har vi tänkt åka tillbaka till Krabi för att fortsätta på en lokal pub, som vår väns kamrat äger. Vi behöver inte tänka på nån mat eller dricka för det fixar dom på puben.
    Vi vill inte ha nåt stort bröllop, utan det är vi två , våra pojkar, ev min syster med två tonårstjejer och två till. Sammanlagt nio personer. Sen vet man ju inte hur många thailändare det är som följer med till ceremonin och puben. Dom älskar ju att få vara med och fixa bröllop! Vi kommer bara att betala för nio personer med mat och dryck.
    Ja, blommor och fotograf tillkommer ju oxå. Vi har ändå tänkt betala en summa till dom som hjälper till. Dvs om dom vill ha nåt för det.
    Tror att jag äntligen har hittat min ring oxå.
    Hindersprövningen är inskickad med.
    Äntligen börjar det röra på sig.....

• sofjoa

Låter som du har det mesta under kontroll, skönt
    Finaste delen av ön tyckte jag var på andra sidan mot vad restaurangen låg på. Alltså om man tvärsar genom ön. Där var inte lika mkt folk... Där kunde man vara helt själv, trots att där var mkt folk på ön

Osvic skrev 2008-07-18 19:16:16 följande:
    Sofjoa: Nä vi har inte tänkt sova över. Vi ska bara ha ceremonin på ön och kanske lite skumpa efteråt, sen har vi tänkt åka tillbaka till Krabi för att fortsätta på en lokal pub, som vår väns kamrat äger. Vi behöver inte tänka på nån mat eller dricka för det fixar dom på puben. Vi vill inte ha nåt stort bröllop, utan det är vi två , våra pojkar, ev min syster med två tonårstjejer och två till. Sammanlagt nio personer. Sen vet man ju inte hur många thailändare det är som följer med till ceremonin och puben. Dom älskar ju att få vara med och fixa bröllop! Vi kommer bara att betala för nio personer med mat och dryck.Ja, blommor och fotograf tillkommer ju oxå. Vi har ändå tänkt betala en summa till dom som hjälper till. Dvs om dom vill ha nåt för det.Tror att jag äntligen har hittat min ring oxå.Hindersprövningen är inskickad med.Äntligen börjar det röra på sig.....
  • Osvic

Det är just det jag inte har! Vet inte så mkt än om nånting egentligen, men jag hoppas att det blir som jag har tänkt?
    Vet inte riktigt hur jag vill ha det.
    Har ju bara hans ord att gå på och det måste vi ju kunna lita på eller?

• sofjoa

Blir säkert som du tänkt. Och skulle det inte bli riktigt så, så gör det nog ingenting för du kommer vara så lycklig hela dagen ändå

Akta er för kokosnötterna bara!! De sa de till oss när vi steg i land. Kokosnötter i huvudet på folk skördar tydligen fler liv än vad man kan tänka sig..

Osvic skrev 2008-07-18 20:01:44 följande:
    Det är just det jag inte har! Vet inte så mkt än om nånting egentligen, men jag hoppas att det blir som jag har tänkt?Vet inte riktigt hur jag vill ha det.Har ju bara hans ord att gå på och det måste vi ju kunna lita på eller?
  • Thai2009

Hej tjejer,

Är det någon som känner till Relax Bay, Koh Lanta. Lanta Divers har föreslagit att vi ska ha vår vigsel där. Vi vill att det ska vara så privat det bara går och så få turister som möjligt.

• majamyra

osvic: vi blir också 9 pers och vill inte ha det så stort, vi väljer nog bort middag också precis som ni och åker till vårt hotell efteråt, vad jag vet just nu. Vi har inte bokat än utan håller fortfarande på och söker efter olika förslag/priser. Tänker du välja till hår och make-up?
    Jag funderar på att strunta i det och fixa det själv. Priset skenare ju iväg annars. Men en proffsig fotograf känner jag skulle vara kul!

På det sättet som ni har turen att få det ordnat med privat arrangör så blir det kanske lite billigare för er. *avis* ;) Låter som en kul idé att åka till puben o festa lite efteråt.

• Osvic

majamyra: jag fixar mitt hår själv eftersom jag är korthårig. Makeupen vet jag inte än, men jag tror nog att jag gör det själv oxå. Behöver nog hjälp med lite lösögonfransar, så att man ser lite mer glamourös ut, lol.
    Är det nån som vet en bra skräddare i Krabi?
    Vill ha en klänning som går strax nedanför knät och som man kan använda efter bröllopet oxå. Jag vill inte ha en vit klänning. Vet inte hur den ska se ut än. Suck!

• majamyra

osvic: jag är också korthårig nu därför känner jag som du att jag lika gärna skulle kunna fixa det rätt bra själv, ...hoppas jag ;I
    apropå klänningar så skulle kanske en 2-delad bli snyggt, Jag kommer ha en vit som jag beställt från Kina, fast jag har redan hunnit ändra mig för jag såg en så snygg 2-delad som inte var helvit...jaja man vill ju ha allt :)

• Osvic

Tjohoo! Har pratat med kompisen, som hjälper oss i Thailand. Blommorna är fixade, fotografen är nästan klar, ön klar och festen efter likaså. Det verkar som vi inte behöver göra nånting mer än att dyka upp och gifta oss. Härligt! Det kommer att bli en rackarns fest tydligen för thailändarna älskar att fixa sånt. Kul, kul, kul.....!

majamyra: Vilket dilemma du verkar ha med att bestämma dig om var ni ska gifta er. Vi kommer att gifta oss borgerligt före eller efter Thailand, sen har vi ceremonin där på Poda island. Det enda vi inte har bestämt oss för är, om vi gifter oss på flygplatsen eller i rådhuset. Han vill i rådhuset, men jag tänkte kolla upp Sturup eller Arlanda först och kanske överraska honom med det precis innan vi åker.
    Kan det va nåt?
    När ska ni åka?

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8