Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Wow, jag tror att jag ska beställa champagne därifrån. Frågan är om man ska ha 6 flaskor eller slå till med 12?
Man kan ju spara till senare?
Vilken är godast tror ni?
Jag vill gärna ha en som är lite söt, tror ni att dom har sånt, semi-dec troor jag det heter?
Hoppsan, var lite för snabb med tangenterna. Tror ska det vara
Alla dom har är torra, men man kanske kan maila dom och fråga om man kan beställa nån annan sort?
Tänkte kanske maila och kolla om jag kan beställa min favorit ¨Louis Roedrer¨. Man vet ju aldrig...
Annars är nog min favorit av dom de har ¨Tattinger¨, tycker tex att Moet har lite för mycket parfym över sig...
Tycker fortfarande det är svårt att välja...ska man ta ett paket som går på över 8000 kr för att få en "icke legal"-ceremoni med lite blomsters och annat... eller ska man fixa till med kontakter själv? Typ få tag på en fotograf där nere nånstans, nån som vet hur man gör då...om man inte har kontakter alltså. Jag har försökt googla mig fram men det är ju en djungel!
Jag tycker bara att det låter mycket. En del säger ju att det är billigare än om man skulle få det i Sverige..men kan det verkligen stämma?
Till exempel:
paket 2 = icke legalt certifikat, dekorationer (båge) + brudbukett, transport mellan phuket och stranden, fotograf. Detta 7300 kr
paket 3 = samma som ovan fast det är även make-up och hårstylist.
Detta 9000 kr
Så de plussar på med 1700 kr för hår-make. Det är väl vad det skulle kunna kosta i Sverige för hår o make? Skulle det inte vara billigare i Thailand? Känns också som att 7300 kr för ett papper, en blombåge, bukett och det där är lite mycket pengar.
Hur resonerar ni? ÄR det billigt? Betalar man bara för själva upplevelsen? Borde man inte kunna få det billigare?
Äsch jag vet inte, f*n vad svårt...HElp?
majamyra: Enligt min kompis som fixar vårt bröllop i Thailand, kostar det inte så mycket som 7000-9000 för ett icke legalt bröllop. Max 3000 med allt inräknat enligt honom, men det är ju så att alla vill tjäna en hacka när det är dags för bröllop. Spelar ingen roll var i världen man gifter sig.
Ja kläderna är ju inte inräknade i det priset, men allt det andra som blommor, fotograf, hår, makeup, mat, etc.
Nu har vi haft en väldig tur att han är där när vi ska gifta oss. Han känner ju lokalbefolkningen, så dom kommer ju att fixa det mesta. Hoppas att dom tar emot våra pengar oxå. Det kommer att kännas konstigt annars.
osvic, tack för svar. ja, jag tänkte väl att det lät lite mycket, men det verkar som att man inte kan komma billigare undan om man anlitar såna där arrangörer. Verkar också som att även fast det står att man kan skräddarsy sitt eget, så är priset detsamma...jag vet inte hur vi ska göra nu ärligt talat. VI åker på semester nu så jag får väl fundera i några dagar. Har inget trådlöst internet ...buhuuu.
Hej,
Vi ska gifta oss på Koh Lanta och har fått följande priser:
Administrativ kostnad Sverige 500,-
Administrativ kostnad Thailand 1 400,-
Vigsel förrättare 800,-
Blommor 1 000,-
Musik 1 600,-
Koh Lanta Divers 2 000,00,-
Fotograf 2 000,00,-
Summan blir då 9300 sek för en legal vigsel. Det fanns en massa andra tillval man kunde göra så jag misstänker att summan kommer stiga något för oss. Dessa priser har jag fått av Lanta Divers och Maj-Britt.
Jag har en liten fråga. Vi ska på bröllopsresa nästa sommar, (1 år efter bröllopet) Nu nämnde min man något om Thailand, att det hade väl varit roligt att se det.
Så nu undrar jag:
1. Är det lönt att bara åka en vecka, eller är det mest restid då?
2. Vad kostar det, på ett ungefär?
3. Hur är det med vädret mitt i vår sommar? Har hört att man mest åker dit på vintern.
4. Om man har tre barn, blir det svindyrt att ta med dom? Om man nu ska vara där 2 veckor?
Hejsan!
Är ny här på bröllopstorget och tänkt åka till Thailand för att ha själva cermonin där.
Har kontaktat Travel Insight men upplever dem som ett oseriöst företag. Har redan läst lite här på trådarna... =)
Har redan betalat in 1000kr till TI men det tar lååång tid för dem att svara!
Funderar nu på att byta arrangör...är det någon som anlitat Travel Insight? Vad hamnade ni prismässigt? Blev ni nöjda?
Har skrivit blogg i ett par dagar om just vad som hänt dessa veckor...åker till Thailand den 13 nov - 3 dec.