Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
thailand08: Låter supermysigt! Så du fick alltså två ringar ;)
Ja på sätt och vis så..plus förlovningsringen 2004
Nu ska mina bilder synas!
Jätteroligt att ha hittat den här tråden.
Vi ska gifta oss på Koh Lanta i nov. Jag har precis fått vår bekräftelse av bokningen av vårt vigseldatum. Det tog 9 dagar från det jag hade betalt bokningsavgiften, lite lång tid tyckte jag, men nu är det som sagt bekräftat. Hur roligt som helst.
Vi har valt Travel Insight som vår arrangör, det var dem jag hittade när jag sökte på nätet efter möjligheten att gifta sig i Thailand och ändå få det giltigt i Sverige. Man får visserligen själv lämna in till skattemyndigheten i efterhand, men det blir giltigt.
Så nu är det bara att börja med allt pappersarbete, lite knepigare blir det, eftersom vi båda varit gifta tidigare, och måste skicka med kopior på skilsmässodomarna. Vi har liksom inte sparat dom, utan måste få kopior från äktenskapsregistret, men det ska nog inte vara så svårt.
Ska ringa till dom idag, telefon tid mellan 10-12.
U2s: Vilka snygga klänningar!!!!!
Var har du hittat dom? Det är i min smak precis...
Osvic:
Här kommer en länk : www.stephaniejamescouture.com
Tänkte inte beställa därifrån, utan sy upp en liknade i Thailand. Ska försöka få tag på vitprickig tyll och sy en underkjol hemma. Hoppas bara att dom klarar av att sy något liknande där...
Det gick bara bra att få uppgifter från äktenskapsregistret, så nu kommer tingsrätten att sända mig kopior så snart dom hinner. Kvinnan på äktenskapsregistret påpekade att vi skulle tänka på att vara riktigt rädda om vigselbeviset, eftersom det är bara vi som har ett. Men det ska ju skickas av TI till översättningsbyrån och därifrån till vår hemadress. Det brukar fungera, vad jag förstår. Men om det skulle komma på avvägar blir det svårt att efterregistrera vigseln i Sverige. Men jag tänker be om en kopia, det borde man kunna få.
Klänningarna är kanonfina, eftersom vi kommer att vara i Bangkok 6 dagar innan vi fortsätter till Koh Lanta, hoppas jag att jag hittar någon lika fin under den tiden. Det borde gå.
Annars har jag hört att det finns väldigt duktiga skräddare o sömmerskor där och det ska inte vara speciellt dyrt heller.
U2s jättesöta klänningar.Köp med champagnen från bolaget i sverige,då vet man hur den smakar
Nu har jag hittat en sida som är jättebillig på Champagne!
www.taxfreechampagne.se!
Mycket billigare än Systemet, hoppas de är pålitliga bara...