• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • Tingeling_99_

Osvic och U2s : Ni måste gå in och ändra så ni gör ert galleri tillgängligt för oss andra för att vi ska kunna se.....

• Osvic

Ja visst ja , jag glömde det. Tack Tingeling

• Tingeling_99_

Lite frågor angående pappersarbetet....
    Stämmer det att man kan ansöka om Hinderprövning 4månader innan ? Hade för mig att det var 3månader.....
    Sen angående referensbrevs mallen, jag blev helt förvirrad av den. Det ska alltså vara 3 personer, två som bevittnar och en som intygar, och det är min adress jag skriver under den som intygar och den som intygar skriver under under mitt namn ? Har jag förtått rätt ?
    Tyckte att den var så rörig på något sätt....

• Tingeling_99_

Osvic : Tror absolut inte det är något problem att få den uppsydd....

• U2s

Åh, tack Tingeling! Förvirrad...

Nu ska man kunna se dom!

• majamyra

osvic: Jättefina klänningar!

En annan sak. Vem gifter sig hemma i Sverige först, och vad har ni på er då? The dress...eller nåt annat fint. Byter ni ringar då? Eller bara i Thailand? Kommer ni bjuda de närmsta i Sverige, eller följer sällskapet med er?

Ja hur gör ni liksom?

• lil aussie

Hej allihopa! Jag är ny här :) Min fästman och jag fundera på att gifta oss i Thailand nästa år och vill göra det lagligt. Jag läste att vi måste både vara svenska medborgare och det är jag inte. Är det sant? Betyder det att vi kan inte få vigseln att vara giltig i Sverige? Vi vill inte gifta oss först i Sverige och bara har ceremoni i Thailand. Någon som vet vart jag kan hitta information eller har erfarenhet av det själv?

• U2s

Jag kom och tänka på det här med Champagne häromdan. Det vill jag gärna ha när jag gifter mig, men det är jättedyrt i Thailand.
    Jag är är van att flyga ifrån Arland och tänkte köpa på taxfreen, men kom på att vi flyger irån Skavsta och de har jätteliten taxfree.
    Hur har ni andra tänkt göra?
    Kikade runt om det var billigare ifårn Tyskland, men det var dyrare än på Systemet.

• majamyra

Hej tjejer, vad händer? Jag väntar fortfarande på svar från ett några som jag mailat om en bröllopsceremoni i Thailand. Varför kan dem inte svara?...suck. Vi har i.a.f bestämt oss för en ceremoni där nere och det känns skönt nu. Fast borligt först i kapellet Arlanda dock för att förenkla pappersarbetet.

U2s: vet inte mycket om champagne om jag ska vara ärlig, har inte tänkt så mycket på det heller. En bra tanke där i.a.f. Så jag var inte mycket till hjälp, hoppas nån annan kan svara. Jag tycker väl att det borde ingå i "paketet" och att man inte ska behöva säga till om det utöver och betala extra för det. Vet inte hur det fungerar.

• Osvic

Vi kommer att ta med oss champagnen tror jag. Det finns thailändsk champagne som är helt ok enligt min kompis, men jag vill inte chansa. Man får visst ta med sig 1 liter per person barn inräknat. Vi blir 2 vuxna och 2 barn, så det blir ju 4 liter vi kan ta med oss. Nu kommer vi inte behöva 4 liter eftersom vi inte blir så många. 4 vuxna tror jag vi blir, men då är ju inte koordinatorn med följe inräknad. Alltså vår privata koordinator.

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8