• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • Hef

Hej alla jag är också ny här. Jag och min sambo har just bestämt oss för att gifta oss i thailand. är det någon som har ett bra tipps på en bröllopskoodinator. Man vill ju hitta någon som är bra.
    Är tacksam för svar
    många kramar Hanna

• Lowe06
    Blenda8 skrev 2008-06-26 21:23:03 följande:
    Hej,jag är ny här. Har skummat igenom trådarna... Hur går det för er andra med klänning, jag tycker att det är jättesvårt att hitta någon enklare variant för ett barfotabröllop -tips? En annan sak, är det någon som har hittat någon fotograf som verkar bra, på Lanta alltså? Finns det något alternativ, det har nämnts något namn tidigare har jag sett.Ha det bra!
    www.mixmedia.se

Ett bröllopspaket innehåller:

- Fotografering innan bröllopet. Ni bestämmer själva plats. (Stranden på Longbeach är jättefin). Vi träffas ca 3 tim innan vigseln för att ni ska hinna svalka av er efter fotograferingen.
    - Fotografering under vigselakten
    - Högupplösta bilder i bästa upplösning levererade på CD/DVD eller via Internet.
    - Bildbehandling för förstoringar och tackkort av upp till 10 olika motiv.

För att det ska bli så bra och billigt som möjligt för er så beställer ni själva bilder hemma i Sverige. Jag hjälper gärna till och rekommenderar lab om ni vill. De gör bilder i både färg och svartvitt.

Pris 2 000 kr inklusive moms
  • Tingeling_99_
    Blenda8 skrev 2008-06-26 21:23:03 följande:
    Hej,jag är ny här. Har skummat igenom trådarna... Hur går det för er andra med klänning, jag tycker att det är jättesvårt att hitta någon enklare variant för ett barfotabröllop -tips? En annan sak, är det någon som har hittat någon fotograf som verkar bra, på Lanta alltså? Finns det något alternativ, det har nämnts något namn tidigare har jag sett.Ha det bra!
    LD har ett gäng olika fotografer, vanligast verkar vara att man anlitar Johan på Mixmedia som Lowe06 skrev om. Tyvärr skulle inte han vara på lanta i december så då blev det någon annan. Inte bestämt än för vår del vem, men som sagt det skulle inte vara något problem för de hade ett gäng olika...
  • susnik

Hef: Välkommen hit!
    Vi är en del som gifter oss på Koh Lanta och några använder sig av Lanta Diver( Står inget på deras hemsida att de är kordinator) eller Travelinsight. De däremot har en hemsida där du kan läsa lite. Vem man väljer är en smaksak, jag tror att de ligger ungefär lika i pris, men undrar om inte LDs kordinatorpris är billigare?

www.travelinsihgt.net

• FruFordell
    susnik skrev 2008-07-03 19:38:53 följande:
    Ska ju vara www.travelinsight.netNu har jag mailat MB ett par ggr men har ej fått svar..nån som vet om hon möjligtvis är på semester?
    Jag mailade Maj-Britt på LD och fick svar efter mååååånga dagar att hon var i Sverige nu och inte hade tillgång till datorn så ofta.
  • Tingeling_99_

Hon har inte varit uppe på msn heller på länge...Men det är väl ingen av oss som gifter sig i början av hösten (?) så vi hinner nog få svar och hjälp när hon kommer tillbaka. Även om man vill ha svar på allt helst igår

• susnik

Tingeling: Visst är det väl så att man vill ha svar genast! Jag vill också ha allt klappat och klart, men det är ju faktiskt flera månader kvar ju

Nån som vet nåt bra ställe på Koh lanta att ha bröllopsnatten på? Det enda krav vi har är att det finns en jazzuci till oss båda

• Tingeling_99_

Susnik: Jag försöker sansa mig till augusti då har jag gett mig själv tillåtelse att börja ta tag i allt ordentligt igen. För då kan man juh så smått börja med allt pappersarbete så man har det klart tills man får skicka in det. Och se till att allt som vi vill ha verkligen blivit bokat osv. Vi kommer tillbringa natten på Lanta Sand där vi vigs, ingen jazzuci, men någon form av utebadkar har man där...vi ville egentligen ha en egen pool för bröllopsnatten, men det blev så dyrt och sen täntke vi att vi kommer ändå vara så trötta så vi bara sover, så vi valde ett lite billigare alternativ, men lyxigt med våra mått mätt och bor där våra två sista nätter på Lanta.

• Thai Brud 2009

Hej hopp!

Inte skrivt här på länge men nu har vi fått ett datum så jag lägger till mig på listan Vet att det är lång tid kvar tills det är min tur men det är ju så kul att sitta och läsa här och planera

12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8