• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • U2s

Jag fyller på:)

6/12-08 Susnik Koh Lanta( LD som kordinator)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta (LD som kordinator)

• Anders Pernilla

Hej!

Ni som har LD vad har dom för priser? Jag o min sambo vill gifta oss i Thailand den 12/11-08 men funderar på att göra det borgligt på flygplatsen innan vi åker men har ej bestämt oss än. D verkar ju så krångligt med pappersarbetet.

Tacksam för svar! Pernilla

• Lowe06

Anders Pernilla skrev 2008-06-02 10:25:12 följande:

Hej!Ni som har LD vad har dom för priser? Jag o min sambo vill gifta oss i Thailand den 12/11-08 men funderar på att göra det borgligt på flygplatsen innan vi åker men har ej bestämt oss än. D verkar ju så krångligt med pappersarbetet.Tacksam för svar! Pernilla
    vi har samma funderingar, eller att gifta oss borgerligt på hemmaplan så nära inpå resan som möjligt. På arlanda kostar det 5590:- fick jag just veta (1000:- till vigselförättaren och resten fasta kostnaden på Arlanda) och de pengarna kan man ju lägga på annat på själva resan resonerar jag...

Ingen som har gift sig eller ska gifta sig lite mer enkelt?
    Jag vill inte ha något "kyrkbröllop" här hemma och vill inte efterlikna det riktigt heller i Thailand, utan skulle mer vilja ha en enkel och fin ceremoni på stranden.
  • U2s

Anders Pernilla skrev 2008-06-02 10:25:12 följande:

Hej!Ni som har LD vad har dom för priser? Jag o min sambo vill gifta oss i Thailand den 12/11-08 men funderar på att göra det borgligt på flygplatsen innan vi åker men har ej bestämt oss än. D verkar ju så krångligt med pappersarbetet.Tacksam för svar! Pernilla
    Vigselförrätare 5 000 thb , fotograf har hittills kostat 10 000 thb, hår och makeup räkna ca 3000 thb. Blommor beror helt på vad ni vill ha och hur stor utsmyckning. Vi tar 8 000 thb för totalen och har hand om allt hela vägen och finns med och ser att allt fungerar etc.
    Utöver detta tror jag att det var 8000thb för all pappersexercis i Thailand. Då tillkommer kostander för papper hemifrån, ca 500 sek.
  • Tingeling_99_

6/12-08 Susnik Koh Lanta( LD som kordinator)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand( LD som kordinator)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta (LD som kordinator)

• Tingeling_99_

Anders Pernilla : tänk på att regnsäsongen "dragits ut" så det kommer skurar även in i december, dvs 12/11 är det ganska stor risk för regn.....

Lowe06 : Vill ni bara ha en cermoni så kan säkert de flesta hotellen hjälpa till med det.

• Lowe06

billigaste flygbiljetterna i feb vart hittar man det?

• Gift i Thailand

För er som ännu inte bestämt er var ni ska gifta er i Thailand kan jag varmt (jo, det var det ; ) rekomendera ett ställe där vi gifte oss i januari -07.

www.marinaphuket.com

Fantastisk service och engagemant !! Rekomenderas å det varmaste !

• lillcam

Tingeling_99_ , susnik :Vi hade bröllopsnatten på Relax bay, det är inte jätte lyxiga rum, så är ni ute efter riktig lyx så kommer ni att bli besvikna.. däremot är det väldigt fin utsikt, havet utanför terassen!!! jätte härligt. Vi hade ingen bröllopstårta. Vi hade en fotograf som heter Johan. Jätte duktig kille, vi betalde 2000kr för 900 bilder. Han fotade innan, under och efter själva vigseln. Rohan och Carina var jätte duktiga!!! vi var supernöjda med dem.

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8