Många Thailandstrådar...nystart 8
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!
Gamla trådar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
Du kan inte beställa papper förrän 3månader innan.....
Jaha då har vi varit o fått spruta. Blev dyrare än vad sköterskan sa förra veckan. Sprutorna kostar 469 kr styck och vi ska ta om en månad igen, sen om ett halvår från datum räknat. Sen kostar Dukoral som man dricker i två omgångar två veckor innan resa 300 kr för mig och lika för min blivande såklart. Så 600 för " drickandet" och 2760 för sprutorna. Hjääälp vad dyrt.
Oj !
Är det Hepatit A ni har tagit ? Efter de tre sprutorna har man iallafall skydd i 20år så det är juh skönt...
Känner ni att ni behöver Dukoral ? Vi har som jag skrev tidigare aldrig tagit det och klarat oss (peppar, peppar) medans bekanta tagit det och ändå blivit dåliga, så jag tror inte att det ger ett 100%igt skydd. Och då är det ganska dyrt med 600... Blir man dålig där nere så är det juh bara att gå till "apoteket" och få lite tabletter, de brukar varar väldigt verksamma Barn däremot är det nog bra att ta med "egen" medicin till.
Vad ska ni ha för klänning, ni som gifter er på stranden? jag har tänkt mig en väldigt enkel vit...behöver inte vara nåt speciellt. Hade tänkt vara barfota till. Har börjat kolla lite nu när det är mycket vita klänningar i affärerna (studenten) men har inte alls hittat nåt som passar... Är rädd att väntar jag tills i höst finns det väl bara höstkläder i affärerna. Är väl likadant med sambons och barnens kläder antar jag. Men det känns som det är lättare att hitta till dem...
Sen en fråga till: Ni som har kontakt med Maj-britt på LD. Har det tagit lång tid att få svar. Första mailet svarade hon på direkt men nu har det gått en vecka. Vill gärna ha lite info från dem innan jag bestämmer mig för dem el TI som jag oxå har mailkontakt med.
ko lanta 08:
Jag har funderat på att sy upp en klänning i Thailand. Vi är där ca 1 vecka innan vigseln så de borde man väl hinna?
Tänkte försöka hitta några bilder på hur jag vill att den ska se ut och ta med mig.
Barnen har jag tänkt köpa vita skjortor med ¨kina¨ krage redan i sommar och försöka hitta några vita långa shorts oxå.
Maj-Britt har svarat på en gång eller senast dan efter när jag har mailat.
Du kanske ska maila henne igen ifall det har hamnat i hennes skräp post...
Ulrika
U2s: Ska du sy upp den på Koh Lanta då, eller var ska du gifta dig? Det kanske var en bra idé...
Har mailat Maj-britt igen, hoppas hon svarar denna gång!
Ko lanta 08:
Vi ska vara på Bangtao Beach, men åka över till Koh Lanta i 3 dagar och gifta oss där, så jag tänkte sy upp klänningen i Patong.
ok, nån som vet om man kan sy upp kläder på koh lanta?
ko lanta 08 skrev 2008-05-21 11:35:49 följande:
Tack, det står att man kan sy upp kläder till förmånliga priser...låter ju bra! Kan ju höra med Maj-britt oxå, hon borde ju veta vad det kostar o så...