• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8
  • Gyrethe

här kommer en tjej till som ska gifta sig på en vit strand i Thailand.
    det är planerat till slutet av Januari 2010.
    det är länge kvar, men jag känner att jag bubblar snart över och måste få börja planera.

*kan man köpa ringar i Thailand? är dom i "samma" guldfärg som här? hur mycket billigare är guld i Thailand än i Sverige?
    *hinner man sy upp kläder på 1 vecka? vad kostar det?

hur gör ni andra? fixar ni allt själva eller gör någon annan det?
    kan man ha en vigsel på ett hotell? hjälper dom en med det?
    vad kostar det ungefär?

tänkt att vigsel ska vara i Koh Samui,någon som ska göra det samma och har lite info om något fint hotel för bröllopsnatten ?

• Anders Pernilla

Bröllop i Thailand, när ska ni vara där? Vilket datum gifter ni er?

• Bröllop i Thailand

Anders Pernilla skrev 2008-06-04 08:19:56 följande:

Bröllop i Thailand, när ska ni vara där? Vilket datum gifter ni er?
    Vi ska åka dit 2 november och är där i 2 veckor. Vi gifter oss borgligt innan vi åker, den 2 nov. Själva datumet för ceremonin är inte bokad ännu, men förhoppningsvis blir den det idag. :)
  • Anders Pernilla

Vi åker den 8 nov och kommer hem den 23 nov längtar :)!

• Bröllop i Thailand

Jag längtar också...:) Har ni allting planerat och klart?

• Lowe06

glömde...är det någon som inte ska ha en traditionell brudklänning?
    Jag vill ha något enklare, kanske en klänning som går till knäet och min sambo ser jag i beige linnebyxor och vit tunn skjorta och sonen i beige shorts och också någon tunn skjorta, men vad jag själv ska ha ser jag inte framför mig...
    Och alla bilder jag hittar är bara med brudklänningar!

• Anders Pernilla

Lowe 06 Gå in och sök på balklänningar då kan du nog hitta nått enklare.

Bröllop i Thailand Nä vi har bara bokat resan och paradise wedding. Jag vet vilken klänning jag ska sy upp lr som en vännina ska sy upp åt mig o vilken ring vi ska köpa. Men det fixar vi längre fram o Hotell ska vi lösa när vi kommit ner. Vi tänkte som Lowe06 fast vita linne byxor o tunn kortärmad skjorta till mannen o sonen. Hur långt har ni kommit i planerandet?

• Lowe06

balklänning hmm...det är också enligt mig för festligt

• Bröllop i Thailand

Anders Pernilla skrev 2008-06-04 12:35:59 följande:

Lowe 06 Gå in och sök på balklänningar då kan du nog hitta nått enklare.Bröllop i Thailand Nä vi har bara bokat resan och paradise wedding. Jag vet vilken klänning jag ska sy upp lr som en vännina ska sy upp åt mig o vilken ring vi ska köpa. Men det fixar vi längre fram o Hotell ska vi lösa när vi kommit ner. Vi tänkte som Lowe06 fast vita linne byxor o tunn kortärmad skjorta till mannen o sonen. Hur långt har ni kommit i planerandet?
    Jag vet ungf hur ringen ska se ut och har gett tips, men min m2b ska köpa den utan min vetskap och så blir det en överraskning i Thailand sen. ;) Klänningen är klar samt sambons kläder, linnebyxor och tunn kortärmad skjorta.
    Vår resa är betald och klar med flyg och hotell.
    Ser fram emot samtalet idag då vi ska boka ett datum för ceremonin. :)
Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 8