• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • RebeckaSvensson

Jag förstår. Men borde det inte vara bruden/brudgumen som bestämmer vilka som kommer? Jag ville ha ett litet bröllop med bara de närmaste och har redan bjudit många fler än jag ville från början. Det känns respektlöst gentemot mig att inte acceptera den gräns jag satt tillsammans med min blivande...? Oavsett traditioner och regler?

• Anja 19 juli 2008

Jo jag håller med dig. Säger inte att jag tycker regeln är rätt och riktig men för mig känns det ändå lite grann som att man överskrider en gräns för hur man beter sig när man separera par. Om du förstår hur jag menar. Jag hade ångest över det paret vi separerade, men jag visste ju att hon skulle förstöra vår fest annars.

• RebeckaSvensson

Ja.. Jag hoppas verkligen jag inte ställt till det nu för dem. Tror du att kusinerna kommer ta illa upp?

De är ju flickvänner som de inte haft under lång tid. Jag var på min kusins bröllop utan min pojkvän och jag förväntade mig aldrig att hon skulle bjuda honom?

• Anja 19 juli 2008

Nä men om din pojkvän inte var bjuden t deras bröllop så är det ju en helt annan femma. Då behöver du inte alls känna så tycker jag. Är det heller inga långa förhållanden så är det oxå en annan sak.

jag har en väninna som har ny pojkvän (hon är dessutom hur strulig som helst). de har träffats en månad nu, hon hade alltså INTE träffat honom när inbjudan skickades ut och honom tänker vi inte bjuda nu i efterhand. Jag tror inte ens att det kommer hålla. (elakt sagt jag vet)

Alltså jag vet ju inte alls hur ni har det i er släkt men din pojkvän var kanske bjuden på det bröllopet? Eller?

För det skriver man ju inte ut... Det tas för givet. Så om du o din pojkvän var ett etablerat par när du fick inbjudan så skulle du tagit det som självklart att han var bjuden. Det är kutym lixom. Så om jag får en inbjudan t bröllop så tar jag helt klart för givet att Daniel är medbjuden iochmed att vi är tillsammans och bor ihop.

Men är man ej ett etablerat par, har varit tillsammans mkt kort tid så är det nog en annan sak. Speciellt om din pojkvän verkligen inte VAR bjuden. Då hade jag ej haft dåligt samvete alls

• Fjosok

Kan komma med en klassiskt citat

Fjosok 10:12

"Hav ingen ångest över det, ty festförstörare skola icke närvara vid bröllop"

Så, ni gjorde helt rätt

• Fjosok

skämt och sido varför ska festförstörare av den kalibern vara med på en bröllopsfest bara "för att"

då tycker jag ni gör helt rätt.

Och Anja, var särskrev du? Såg ett ord som var avstavat men räknas det som sär skrivning?

• Anja 19 juli 2008

Äh du fattar vad jag menar fjosok haha

jag AVSTAVADE hahahha...

bläää för att råka ut för någon som är som en själv *asg*

skämta bara...

nu ska jag vara på utvecklingssamtal om 15 minuter... varför är jag itne påklädd, varför har jag inte tvättat mig, varför varför varför!!??

rusar nu...

• Fjosok

Hehe, jag har vaknat 15 minuter innan en lektion och hunnit börja i tid, dessutom duscha innan

Hur långt har du till barnens skola då? :)

• Anja 19 juli 2008

Tar typ tio minuter att cykla om man cyklar JÄ..LIGT snabbt

Jag kom en minut för sent men fick sitta och VÄNTA i 20 minuter för att utvecklingssamtalet innan oss drog ut på tiden... Så retligt. Hade kunnat ta det HUR lugnt som helst!

• Fjosok

Hehe!

Ja, är glad att jag slipper ha Utvecklingssamtal numer, iofs rätt trevligt oftast men i vissa fall vill man bara försvinna

Allt väl annars ikväll?

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...