Jag håller med om att "reglerna" vid bröllop är lustiga.
Jag har inte heller bjudit vissa av mina kusiner. Helt enkelt för att det är typ 10 år sen jag såg dem och vi har aldrig haft mkt kontakt då vi bott på olika ställen etc...
Däremot bryter det ju alla regler om man bjuder bara en person i ett par. Alltså om dina kusiner, som du SKA bjuda, har respektive så ska dessa bjudas med. Man särar aldrig på par.
Däremot har vi särat på ett par, men det är för att flickvännen till min sambos killkompis är så otroligt otrevlig. Hon har portat min sambo hemma hos dem, hon demonstrerar sitt missnöje närhelst hon är med på en fest bland sin pojkväns vänner, hon ser till att de åker hem tidigt, hon är avvisande och rakt av superotrevlig mot folk som försöker prata med henne. Vi vägrar ha henne på vårt bröllop och hennes pojkvän förstår oss.
Låter sjukt jag vet, men så är det. Annars har vi bjudit med pojkvänner o flickvänner som vi aldrig ens sett eller träffat. Blir extra pengar, visst men just den regeln ville vi ej bryta då otroligt många reagerar när man separerar par, anses verkligen inte ok har jag förstått. Jag har fått många kommentarer om den här tjejen oxå, att man inte gör så osv.
Men i hennes fall så har hon skapat det själv anser jag och vi vill ej ha någon party-killer på festen.