• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • gustafmatilda

Njee jag tror inte att det är värt det. Möjligen senare, någon timme eller två. Men just nu känns det hopplöst. Kanske skulle man se någon film eller nåt. Fast tänk om man orkade vara duktig och städa och sånt :P Ska kanske smyga in till gubben och hämta boken som jag läste för att bli trött... (men den var ju så spännande att jag blev ännu piggare, smart va?)

• JJES

Ja, det där med böcker kan ju oxå vara lite lurigt om de är föör bra. *S* Jag provade ocxå att läsa lite förut, men det hjälpte inte upp situationen nåt. *S*

Jag htror jag har för mycket att tänka på helt enkelt för att kunna koppla av ordentligt just nu.

• gustafmatilda

Ja det är knepigt. Man får plocka fram telefonkatalogen eller nåt :P

Jag bestämde mig för att sätta mig och skissa ner bordsdekorationer till festen. Jag har klart för mig hur det ska se ut, men det är min syster och min svägerska som ska dekorera kvällen innan så det kanske underlättar för dem med en liten skiss som de kan följa på ett ungefär...

• JJES

Det är ju ett utmärkt sätt att fördriva tiden på. Själv har jag inget sånt att tänka på eftersom vi gifter oss i hemlighet. Iofs kommer vi att ha en liten festlighet senare, men det blir enkelt.

När skall ni gifta er?

• gustafmatilda

Vi gifter oss om 20 dagar, den 6:e juni! Helt otroligt att jag snart är fru! När ska ni gifta er? Eller det är hemligt?

• JJES

Oh, va roligt! Hoppas verkligen att allt kommer att gå efter era planer då.

Vi gifter oss om exakt en vecka. Blir enkelt i rådhuset med enbart barnen närvarande. Sen skickar vi ett sms o talar om att vi "busat" llite.

• gustafmatilda

Haha vad roligt! Känns det nervöst eller har ni allt under kontroll? Kommer det dröja länge innan det blir fest?

• JJES

Inte särskilt nervöst, men lite svårt att hålla det hemligt för barnen. De vill ju gärna planera in en massa saker, men det går ju inte. *S*
    Annars är det inte mycket att planera alls, utan vi tar det som det kommer. Festen kommer vi att ha i slutet av juni eller mitten juli nånstans. Blir bara de närmsta vännerna o min familj som kommer skulle jag tro. Så runt ett 30 tal om alla kommer som blir inbjudna.

• gustafmatilda

Men vad härligt och avslappnat det låter! Jag ville egentligen ha ett litet bröllop från början, det blir högre mysfaktor då kan jag tycka - men så ville vi ha med så många så nu blir det 93 personer ändå! Svårt att välja bort, tyckte vi. Har du börjat fundera på inbjudningskort eller ni skippar det?

• JJES
    gustafmatilda skrev 2008-05-17 05:58:01 följande:
    Men vad härligt och avslappnat det låter! Jag ville egentligen ha ett litet bröllop från början, det blir högre mysfaktor då kan jag tycka - men så ville vi ha med så många så nu blir det 93 personer ändå! Svårt att välja bort, tyckte vi. Har du börjat fundera på inbjudningskort eller ni skippar det?
    Inbjudningen går ju egentligen via sms. *S*, men om mamma vill scrappa ihop inbjudningskort får hon göra det annars kanske vi skickar nåt roligt via mail eller så. Jag är inte så mycket för såna där grejer helt enkelt.

Va många ni blir på ert bröllop! Är det stor släkt eller massor av vänner?
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...