• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • Rosenpetunia

Säger detsamma som Cantaton
    Blev en låååååång sovmorgon idag, skönt! Sitter här med mitt morgonkaffe (runda 2), maken och "minstingen" är på gym. Äldsta barnet sitter och frukosterar, i morrn fyller han "vuxen"... vart tar åren vägen???

Hur går det med ex.arbetet, Cantaton? Hoppas att läget är under kontroll.

Så Finland tog en medalj, ser jag. Följde inte matchen men vad kul för Finland Hyvä Suomi!

• Cantaton

Tack, det går framåt. Tiden börjar bli knapp men vi har planerat. Vi bestämde oss för att ta denna helg ledigt för att sedan kunna jobba stenhårt i 1½ vecka framöver. Det funkar när man ser ett slut liksom. 28 maj ska vi lämna in första versionen av den slutgiltiga uppsatsen.

Mån-ons åkte vi ut till landet och jobbade på empiri och analys i lugn miljö, kombinerat med promenad i skog och på klippor. Min uppsatskamrat ska baka kakor idag så att vi ska kunna ha lite mysigt kommande vecka. Jag tar med mig vattenkokaren till skolan Man får helt enkelt göra skolan till sin för att inte bli alldeles ångestdrabbad.

Rosenpetunia skrev 2008-05-18 12:39:09 följande:
    Säger detsamma som Cantaton Blev en låååååång sovmorgon idag, skönt! Sitter här med mitt morgonkaffe (runda 2), maken och "minstingen" är på gym. Äldsta barnet sitter och frukosterar, i morrn fyller han "vuxen"... vart tar åren vägen???Hur går det med ex.arbetet, Cantaton? Hoppas att läget är under kontroll.Så Finland tog en medalj, ser jag. Följde inte matchen men vad kul för Finland Hyvä Suomi!
  • Rosenpetunia

Låter ju som att det går riktigt bra, Cantaton
    Minns att jag och min skrivpartner satt och filade på uppsatsen till sista sekund och var helt okontaktbara... det var så skönt att ha lämnat in den till slut!

Promenader är mysigt, och behövs verkligen! Jag tackade till och med vår vovve i förordet (*fniss*) för alla skogspromenaderna, de rensade huvudet effektivt.

• Cantaton

Ja, vi blir nog lite okontaktbara närmaste tiden, vi med. Men idag ska pojkvännen och jag i alla fall gå på teater innan vi knappt lär ses på ett tag igen.

Sött med vovven, men verkligen helt förståeligt! Och rätt.

Rosenpetunia skrev 2008-05-18 13:07:00 följande:
    Låter ju som att det går riktigt bra, Cantaton Minns att jag och min skrivpartner satt och filade på uppsatsen till sista sekund och var helt okontaktbara... det var så skönt att ha lämnat in den till slut!Promenader är mysigt, och behövs verkligen! Jag tackade till och med vår vovve i förordet (*fniss*) för alla skogspromenaderna, de rensade huvudet effektivt.
  • Fjosok

GÄÄÄSP! Godmorgon

Eller, vaknade 06 men somnade om vid 11-tiden ... tröt som en dåre. Gade redan hunnit med en promenad, städa och laga lunch

• Rosenpetunia

Hej på dig
    Oj vad du har varit effektiv på morgontimmarna... det kan inte jag skryta med. Här är det kafferond 3 som startar just nu! Är man en finne så är man...

Kul, förresten, att du Thailand 08 har rötterna i landet i öst

Fjosok skrev 2008-05-18 13:32:53 följande:
    GÄÄÄSP! Godmorgon Eller, vaknade 06 men somnade om vid 11-tiden ... tröt som en dåre. Gade redan hunnit med en promenad, städa och laga lunch
  • Fjosok

Sitter och kollar på jobb, vet inte hur jag sla göra med studierna.

Men dom jobben som verkar bra ligger typ i

Sävsjö
    Åmål
    Malå

och liknande metropoler.

• Rosenpetunia

Musiklärarjobb eller nåt annat?

Jodu, det där är riktiga metropoler
    Fast "lugnet" är ibland underskattat iofs.

Fjosok skrev 2008-05-18 13:49:52 följande:
    Sitter och kollar på jobb, vet inte hur jag sla göra med studierna.Men dom jobben som verkar bra ligger typ iSävsjöÅmålMalåoch liknande metropoler.
  • Fjosok

nja, musiklärarjobb med minst 50% enskild instrumentundervisning.

Vill kunna leva på min lön samtidigt som man inte måste stå ut med dessa eviga provokationer som en klasslärare i musik blir, på heltid.

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...