• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • Thailand 08
    Rosenpetunia skrev 2008-05-18 13:36:20 följande:
    Hej på dig Oj vad du har varit effektiv på morgontimmarna... det kan inte jag skryta med. Här är det kafferond 3 som startar just nu! Är man en finne så är man... Kul, förresten, att du Thailand 08 har rötterna i landet i öst
    Du oxå ser jag.vart ifrån? jag är född i Imatra i karelen
  • Rosenpetunia

Ja, det är en riktig "utmaning" att vara klasslärare vissa dagar och ta hand om allehanda provokationer... men, otroligt givande också.

Nu ska jag börja röja upp här, födelsedagskalas imorrn ju

• Fjosok

Klasslärare är nog en sak, när man träffar ett hundratal barn på en heltid. Men 450-500 i veckan i något vad som många anser vara ett "skitämne" och motovationen är -20 så ...

Nä, börjar lessna ...

• Rosenpetunia

Åååh, Imatra!
    Där har jag varit många barndomssomrar... min farmor & farfar bodde i Joutseno (båda kommer från den delen av karelen som ligger i Ryssland). Min farbror med familj bor i Lappeenranta.

Själv är jag från savolax, bodde i Mikkeli innan jag flyttade till Sverige.

Thailand 08 skrev 2008-05-18 13:57:02 följande:

Du oxå ser jag.vart ifrån? jag är född i Imatra i karelen
  • Rosenpetunia

Jag förstår vad du menar. Ingen lätt sits.

Fjosok skrev 2008-05-18 13:58:57 följande:
    Klasslärare är nog en sak, när man träffar ett hundratal barn på en heltid. Men 450-500 i veckan i något vad som många anser vara ett "skitämne" och motovationen är -20 så ...Nä, börjar lessna ...
  • Thailand 08
    Rosenpetunia skrev 2008-05-18 14:00:07 följande:
    Åååh, Imatra! Där har jag varit många barndomssomrar... min farmor & farfar bodde i Joutseno (båda kommer från den delen av karelen som ligger i Ryssland). Min farbror med familj bor i Lappeenranta.Själv är jag från savolax, bodde i Mikkeli innan jag flyttade till Sverige.Thailand 08 skrev 2008-05-18 13:57:02 följande:
    Lappeenranta bor min moster
  • Fjosok

När ni väl snackar Finland kan jag rekomendera denna klassikern

Garvar fortfarande

• Rosenpetunia

Världen är bra liten
    Det är så fint i de trakterna, vägen mellan Mikkeli och Lappeenranta/Imatra (via Puumala) är helt sagolikt vacker med vatten överallt... *drömmer mig bort*

Thailand 08 skrev 2008-05-18 14:02:45 följande:

Lappeenranta bor min moster
  • Thailand 08

Asgarvar med dottern.! Den har jag inte sett förut

• Fjosok

Den är nog gjord runt 1991, med Bert och Ian och hela gänget :)

Men den håller än, sen dåren som klippt videon till ... haha :)

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...