Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Frujj: Det låter inte så mysigt att vara loppbiten...
Har haft en skön helg i Helsingborg. Vi åt världens dyraste lunch igår (eftersom den involverade en 34 mil lång resa ToR till Kivik...) Men gott var det!
Jag kan gå igen. I alla fall 300 m innan jag får ont. Bra bar. Dessutom kan jag köra bil!.. nåja...från Johanneberg och hem...det tar väl kanske 5 minuter
Godkväll
Bauti: Grattis till öppningen av salongen och att allt gick bra.
Frujj: Usch, låter inget trevligt alls med såna äckliga loppbett.
Linum: Kul att höra att ryggen är på bättringsvägen.
Ab: Tack för idag, kul att ni var med.
Helgen har varit lugn. Lite pyssel och städ hemma, shoppingtur med maken, besök hos kompis och hälsade på deras nykomling + att jag fick med mig en kasse med mammakläder hem. Skönt med lite nya kläder. Och baseboll och plantering idag i solen.
Kommer troligtvis inte kunna kika in här på dagtid under veckan, men jag kikar till er en sväng på kvällen.
Bauti: Grattis till öppningen! Lycka till nu och hoppas affärerna går strålande
En fråga till dig: Såna där rabarberblad, om de är gjorda i betong (eller vad det nu är...) kan man lacka dem då?
Nu har jag städat som en galning, helt slut i hela kroppen. Dammsugit, svabbat golv, tvättat mattor och varit hysterisk över minsta lilla svarta prick. Har dessutom dammsugit genom alla lager i sängen och bytt lakan. Nu hoppas jag att jag skrämt bort allt vad fågelloppor heter. Otrevliga kryp det där.
Ha en skön vecka, har heller inte tillfälle att gå in här på dagtid, men ska försöka läsa ikapp lite på kvällarna!
Nibla: Hittade du ut ur djungeln?
Morsning! Ännu en tidig dag för mig. *gäsp*
Bauti: Kul att höra att invigningen gick bra!
Linum: Bra att det går framåt, lite i taget, men framåt!
Frujj:Usch och fy för fågelloppor! Är det några ägg i boet eller kan ni kanske flytta på det?
I lördags var det 65 årskalas för svärfar och igår var vi på Källarkrogen och hjälpte svärisarna fira 40-årig bröllopsdag! Det tycker jag är så häftigt, 40 år som herr och fru och än är de inte trötta på varann!
God morgon
Frujj, om du skall ha ett fat i betong så är det ingen hitt att lacka det. Det kommer flagna av. Jag gör faten i lera så dom är glasserade.
Skall iväg till Wella och skälla ut dem. Vi fick inte varorna för än på fredag kl. 11.30. Säljaren stängde av telefonen efter vi ringt en gång. Jag är SÅ arg på sättet att behandla sina kunder!!!
Dom kommmer garanterat bli varma om öronen efter mitt besök.
Go Bauti. Bit dem i benet.
Jahaja. Tomt var det här. Idag blir det till att jobba och sedan bege sig in till stan för ännu ett kiropraktorbesök. Nu ska han få rycka och slita lite så att det blir bra snabbt...
Hej vänner
En bra helg till ända. Lite slapp på jobbet, inte så extremt inspirerande men helt ok.
Va händer i veckan för er del?
Lugnt den här veckan. Ska jobba och besöka kiropraktorn. Blir bättre hela tiden, så nu kan jag kasta kryckorna all världens väg! Tillbringar nog lite tid på balkongen på eftermiddagarna tror jag. Sol och mys bland lavendel och andra örter i en stor kruka.
Tjenis!
På jobbet efter en hektisk helg med dop, shoppingrunda och rens i rabatterna. Har också hunnit med att besöka farbror & faster, mormor & morfar. N tyckte det var roligt för han blev bjuden på öl på varje ställe. Hehe!
Igår var vi och tittade på barnvagn, (djungeln Frujj syftade på) och det gick bra förutom att vi fick vänta 40 minuter på att bli expiderade...... Det blir trehjulig sak, en budgetvariant på det hippa märket Urban Jungle. Finns inte riktigt i vår budget att pröjsa 10 000 spänn för en barnvagn. Det kan man ju för fasen få en begagnad bil för!
Usch, fick precis reda på att en kollega och hennes man ska gå isär....de har två små barn. Vad säger man i ett sånt läge? Usch & fy.....
Lunch i solen. Det var ingen höjdarlunch men miljön var trevlig. Båt vid älven gör mig glad när vattnet glittrar.
I morgon skall jag på mutlunch på Hällsnäs, på torsdag är jag i Oslo. Lördag är det loppisdags(ni kommer väl???) söndag skall vi fira mamsens födelsedag. Linum har gjort ett melodikryss till henne.
Igår röjde jag prylar till loppisen. Att jag fortfarande har så mycket pryttlar. Otroligt skönt att röja ut ur skåpen.
baseboll var inte så dumt. Vädret var vackert så man fick lite sol på näsan. R satt tydligen i profil för han är bara solbränd på ena sidan av ansiktet*s*