Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Linum, har inte riktigt begripit mig på hans fobi... Han är rädd för fisk, men han älskar att fiska! Bara han slipper ta i fisken, nån annan får ta av fisken från kroken och vrida nacken av den. (nån annan= jag!) Det bara MÅSTE hota hans manlighet.....
Jag är iofs rädd för stackmyror och hästmyror men inte svartmyror, så jag är kanske på samma låga nivå som N...
Linum:
Usch och fy för snor... Tur att jag tog med mig två paket servetter! hihi! Har nästan snytit upp det ena paketet redan och klockan är inte ens 10!
Linum: Kom att tänka på en sak... jag har ju missat att prata med mina två jobbreferenser. Vad kan jag säga till arbetsgivaren på intervjun när jag lämnar över referens? De är lediga en vecka/några dagar så jag kommer inte hinna prata med dom innan det är dags...
Försök att få tag i dina referenser! De är det viktigaste du har! Eftersom referenser är det sista de kollar (oftast) så borde du hinna prata med dem. Säg till företaget att personerna har semester så att de inte ringer just nu.
Linum: De kommer tillbaka samma dag som intervjun är och eftersom jag är på jobbet en stund innan jag ska gå så får jag försöka haffa dom då! Typiskt! Hur kunde jag glömma bort det? Är det nått speciellt jag ska tänka på att säga till mina referenser så att det inte babblar om mig på ett "dåligt" sätt, fastän det är välment! haha! Det är ju en hel vetenskap att söka jobb!
den du är på intervju hos kommer säkerligen inte ringa dina referenser förrän inför nästa intervjuomgång. Det tar tid o det försöker man undvika.
Berätta för dem om vad det är för jobb du sökt- ta fram ledorden i jobbet/annonsen och be dem förstärka det
Jag har varit med om att de ringer referenser samma dag, men det är ju ett undantag. Lita på abbe.
lita på mig... nja... det skulle jag ju inte göra .-)
abbe: Inte jag heller...men det lät bra!