Skatteåterbäringen, här kommer den!
From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..
From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..
Visst är det underbart med deklarationen, ha suttit och räknat på milersättningen nu och kommer få ca 10,000:- tillbaka, + det som redan var. *torkar svetten ur pannan*
Härligt.. jag fick tillbaka 9100:_ och min man ännu mer.. :)
Visst är det skönt! Och du som redan är gift kan ju lägga pengarna på något annat mysigt.
Nu kommer en bimbofråga... Men jag får väl bjuda på den! (är för lat för att läsa mig till svaret just nu - frågar er först)
Milersättning får man bara dra av om man arbetar va? Inte om man studerar på annan ort och pendlar varje dag...
Du får ju göra avdrag för "Inkomst av tjänst" och jag antar att studierna inte är direkt inkomstbringande ännu, snarare tvärtom (man tar CSN-lån och liknande). Så Nej, du kan inte göra avdrag om du inte tjänar pengar. Avdragen är för sådant som är nödvändigt för att du skall kunna få just den inkomsten (att man tar sig till o från jobbet varje dag är ju relativt nödvändigt för att öht kunna få sin lön ).
The Bumblebee skrev 2008-03-27 07:54:57 följande:
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Jag får tillbaka över 5000kr!
Herregud så härligt!!!
Visst är det skönt!!
Ja, helt underbart! Jag är mammaledig så jag trodde inte att jag skulle få ut så mkt iår, brukar få tillbaka ca 6000kr om året annars!! Härligt!
Nja, det vet jag inte... Min mamma pluggade i annan stad i 9 terminer & hon fick göra avdrag för resor!
Men visst det kan vara nya regler...
Jag funderar oxå på detta med resor till studieorten, slängde ut frågan i ett annat forum tidigare i år och fick då beskedet av alla där att det går, men säkrast är väl att kolla med skatteverket.