Skatteåterbäringen, här kommer den!
From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..
From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..
Åh, vi för över 20000!!! Kanoners!!!
Har ni köpt något annat i stället??
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-26 22:31:16 följande:
Ja ett radhus... Hur påverkar det?
Jag och min m2b har tummat på att alla ev pengar vi får tillbaka ska gå direkt in på bröllopskontot
Hopas hoppas hoppas att det blir nåt iaf!
Då påverkar det inte er skatteåterbäring. Så länge man köper ett dyrare boende så har du uppskov. Den dagen du säljer utan att köpa nytt eller köper "ner" dig, då skattar du på reavinsten!! Om det nu inte har blivit nya regler i år men det kan jag inte tänka mig...
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-26 22:36:28 följande:
japp samma här bröllopet endast
Aaaahhh vi sålde för 1.210 000 och köpte för 1.540 000 så då är vi "säkra"?
Fast vi tog ut 100.000 kr till bröllopet!
Kan det påverka??? Vi la alltså inte in allt i radhuset utan behöll lite...
Mäklaren sa dock att vi skulle ansöka om uppskov av reavinstskatt... Men du menar alltså att vi får uppskov automatiskt??
Nä det måste man nog begära. Jag har för mig att vår mäklare hjälpte oss med det. Men kolla med skatteverket!! Det är några år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg hur vi gick till väga. Underbart att kunna plocka ut till bröllopet oxå!!
japp Det kändes helt underbart... Haha, fast sen har vi varit tvungna att nalla från kontot ca 15.000 pga olika oförutsedda saker. bläää...
så de här pengarna kommer ju sååååå LÄGLIGT