• Waersta

Skatteåterbäringen, här kommer den!

From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..

• Svar på tråden Skatteåterbäringen, här kommer den!
  • Mizty

Men har du inte köpt något annat boende i stället? För då får du uppskov med skatten. Du skattar aldrig på boendeförsäljning innan du säljer & inte köper nytt eller köper billigare!!

Teddy08 skrev 2008-03-26 15:07:39 följande:
    Jag vågar inte tro på att jag får så mycket pengar tillbaka, har sålt lägenhet så då försvinner det nog pengar får sätta mig och fylla i alla uppgifter när m2b kommer hem, så man får veta...
  • bridesilly

När kommer papprena i brevlådan, någon som vet? det sägs att dom började skicka ut den 17 men det verkar inte som om en enda fått sin???

• Mizty

Yeyyyyyy.... Över 20´ innan avdraget för bilen Nu är snart bröllopet iland!!

• sommartös

Fick min deklaration i lådan idag. ca en timme efter det att jag varit inne på datorn och kollat hur mkt jag fick tillbaka..... Smidigt att kunna deklarera direkt så är det avklarat.

• Miss Blue

JIIIIIPIIIIE!!!
    Fick tillbaka över 9000kr!!!!
    Hurra här ska handlas
    Känns urbra att kunna unna sig lite grejer till bröllopet (och efteråt oxå!!)
    Tack för tipset Waersta!!!

• Askungen1

Tjoho!
    Vi ska få tillbaka ca 20 000.- tilsammans.
    Känns bra, för då behöver man inte tokspara de sista månaderna innan bröllopet.

• pojomo

nackdelen är att dom har försämrat för pendlarna. Förrut var det ju 7000 man skulle dra av nu är det 8000
    Som vanligt blir det mindre å mindre

• Anja 19 juli 2008

vi får tillbaka 23.500 tillsammans... jag 18.000 och han 4.500

men vi har sålt lägenhet. dock har vi begärt uppskov av reavinstskatt... kommer våra summor då att påverkas??

Någon som vet, snäääällla... Dessa pengar räddar nämligen vår bröllopsresa

• Mizty

Hmmm ja, i land, ska det ju stå!!

Mizty skrev 2008-03-26 21:21:39 följande:
    Yeyyyyyy.... Över 20´ innan avdraget för bilen Nu är snart bröllopet iland!!
  • Anja 19 juli 2008

puffar... orolig nu. Någon som har svar på min fråga ovanför?? Please...

Svar på tråden Skatteåterbäringen, här kommer den!