• Waersta

Skatteåterbäringen, här kommer den!

From idag går det att se på skatteverkets hemsida årets deklaration.. men jag fattar iaf inte hur jag ska kunna se HUR mycket jag får tillbaka..

• Svar på tråden Skatteåterbäringen, här kommer den!
  • The Bumblebee

Nessan skrev 2008-03-26 12:48:21 följande:

Vad kan sänka återbäringen?
    Om du t.ex. sålt aktier, bostadsrätt osv. så måste du ju skatta på eventuell vinst. Och ibland finns det ju inte upptaget i den förenklade deklarationen utan du måste själv lägga till de uppgifterna.
    Hade inte det i uträkningen härom året... och det sved när jag trodde att jag skulle få tillbaka på skatten.
  • Nessan

Åh, då tror jag att jag skall kunna lite på mitt resultat. Några större avyttringar har jag inte ägnat mig åt under året...

The Bumblebee skrev 2008-03-26 13:02:04 följande:

Nessan skrev 2008-03-26 12:48:21 följande:
    Om du t.ex. sålt aktier, bostadsrätt osv. så måste du ju skatta på eventuell vinst. Och ibland finns det ju inte upptaget i den förenklade deklarationen utan du måste själv lägga till de uppgifterna.Hade inte det i uträkningen härom året... och det sved när jag trodde att jag skulle få tillbaka på skatten.
  • Blivande fru pettersson

Fråga om reseavdragen till och från jobb:

Räknar man enbart bensinkostnaden (om man kört bil alltså) eller finns det någon schablon för det?

• 8108

gaaaah jag vill att min M2b ska komma hem nu för jag vill veta om han oxå får tillbaks!!

*inte alls otålig*

• Waersta

Jag väntar med på att han ska komma hem, då ska jag guida honom på telefon.

8108 skrev 2008-03-26 14:05:23 följande:
    gaaaah jag vill att min M2b ska komma hem nu för jag vill veta om han oxå får tillbaks!! *inte alls otålig*
  • Waersta

Det är ju 18kr/milen

Blivande fru pettersson skrev 2008-03-26 13:18:09 följande:

Fråga om reseavdragen till och från jobb:Räknar man enbart bensinkostnaden (om man kört bil alltså) eller finns det någon schablon för det?
  • Mizty

Nu vill jag oxå veta!! Men det borde absolut inte vara mindre än förra året & då fick vi ca 17´tillbaka ihop Goa pengar till bröllopet!!

• Teddy08

Jag vågar inte tro på att jag får så mycket pengar tillbaka, har sålt lägenhet så då försvinner det nog pengar får sätta mig och fylla i alla uppgifter när m2b kommer hem, så man får veta...

Svar på tråden Skatteåterbäringen, här kommer den!