• 20080301

OT Fibromyalgi

Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.

• Svar på tråden OT Fibromyalgi
  • Thailand 08
    Troll1 skrev 2008-04-21 23:24:39 följande:
    Tack, tack!Undrar just vad han tänker göra? Trycka på punkter? Har ni ngn erfarenhet?
    Ja räcker 6 års erfarenhet? det gör ju så jävla ont oxå när dom prickar rätt
  • 20080301

Det är inte bara han försäkringskassan hatar jag mest av allt. Jag var sjukskiven för andra saker än fibro men fick den indragen för att dom ansåg inte att jag hade ont i kroppen, detta trots att det inte var därför jag var sjukskriven
    Thailand 08 skrev 2008-04-21 23:24:04 följande:

Din idiot till läkare verkar inte fatta nåt
  • Thailand 08
    20080301 skrev 2008-04-21 23:28:47 följande:
    Det är inte bara han försäkringskassan hatar jag mest av allt. Jag var sjukskiven för andra saker än fibro men fick den indragen för att dom ansåg inte att jag hade ont i kroppen, detta trots att det inte var därför jag var sjukskriven Thailand 08 skrev 2008-04-21 23:24:04 följande:
    Jag har 3.200 i månan i sjukpension! och då har jag jobbat inom vården sen jag var 17 år ( är 45 nu)
  • 20080301

Fy fabian det skulle jag aldrig någonsin gå runt på.
    Har en kompis som har det lika som du och hon snurrar knappt runt varje mån.

Thailand 08 skrev 2008-04-21 23:31:27 följande:

Jag har 3.200 i månan i sjukpension! och då har jag jobbat inom vården sen jag var 17 år ( är 45 nu)
  • Thailand 08
    20080301 skrev 2008-04-22 08:20:36 följande:
    Fy fabian det skulle jag aldrig någonsin gå runt på. Har en kompis som har det lika som du och hon snurrar knappt runt varje mån.Thailand 08 skrev 2008-04-21 23:31:27 följande:
    Som min man sa till FK,det är ett hån när man jobbat hela livet.Men hon sa på fk att vårdyrket är en kvinnofälla och jag hade fått bostads bidrag mm om jag varit singel!
  • Cissit
    Troll1 skrev 2008-04-21 23:20:34 följande:
    Jag ska till Reumatologläkare i morgon. Wish me luck!
    Hur gick det?
  • Cissit
    20080301 skrev 2008-04-21 22:04:24 följande:
    Jag har en cysta i handleden fick jag veta idag. Därav den massiva värk jag har där
    Men usch, stackars dig! Är det helt säkert att det inte går att göra något åt? Borde det inte gå att operera? Annars får de väl sjukskriva dig för tusan! Du kan ju inte gå runt och ha sådär ont :/
  • Cissit

Thailand 08 skrev 2008-04-21 23:31:27 följande:

Usch o fy! Jag är så glad att jag fortfarande går på sjukpenning, får ut nästan lika mkt som när jag jobbade eftersom de inte räknade på vad jag faktiskt fick in utan min mållön (var nyanställd när jag blev sjukskriven så det fanns liksom inget underlag).

Men försäkringskassan ligger på och vill ha över mig på aktivitetsersättning...det kommer antagligen innebära att vi inte har råd att bo kvar där vi bor osv för det är så himla lite pengar, det räknas ju på ett annat sätt också så det kommer baseras på tidigare inkomst och tidigare hade jag ett lågbetalt yrke och sen har jag pluggat så det är inte mkt att hänga i julgranen :/ Som tur är har jag en sambo som är välbetald, men det kommer antagligen inte räcka till iaf :(
  • Thailand 08

jag fick oxå ut ungerfär lika mycket som när jag jobbade innan.Det blev en rejäl sänkning

• Cissit

Thailand 08 skrev 2008-04-22 11:48:17 följande:

jag fick oxå ut ungerfär lika mycket som när jag jobbade innan.Det blev en rejäl sänkning
    Mmm och jag tycker det är rätt sjukt att de förutsätter att den man bor med ska ta den ekonomiska smällen. Om man bor själv kan man ju få bostadsbidrag osv, inte för att det är så mkt mer pengar men det är ändå lite. Min m2b är väldigt förstående och generös och säger "det är ju våra pengar" men det känns ändå jobbigt att behöva vara så beroende av någon annan ekonomiskt, att inte kunna bidra med så mkt själv.

I juli ska jag ha avstämningsmöte med försäkringskassan för planering av arbetslivsinriktad rehabilitering och jag känner mig redan jättestressad och mår sämre :(
Svar på tråden OT Fibromyalgi