• 20080301

OT Fibromyalgi

Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.

• Svar på tråden OT Fibromyalgi
  • 20080301

Har testat det mesta och det förvärrar min värk.
    I mitt fall är det ingen som tror på mig när jag säger att jag har ont. Jag har diagnosen från huddinge sjukhus men min läkare och framförallt f kassan tror inte på mig utan dom säger att det är bara att jobba heltid.

• Thailand 08
    20080301 skrev 2008-03-28 07:34:01 följande:
    Har testat det mesta och det förvärrar min värk.I mitt fall är det ingen som tror på mig när jag säger att jag har ont. Jag har diagnosen från huddinge sjukhus men min läkare och framförallt f kassan tror inte på mig utan dom säger att det är bara att jobba heltid.
    Det låter ju väldigt konstigt!
    Ge inte upp
  • MittiPrickBrud

Det är ju det värsta med sådana här diagnoser, att de oftast inte syns utanpå! Jag har flera gånger fått höra att "du ser ju ut som hälsan själv, du kan inte vara dålig". Jag rår ju inte för att jag har ett sånt utseende, och trots att jag har kronisk smärta så är jag glad och har livsglädje och försöker förhålla mig positiv till livet.

Inte så att det alltid fungerar, ibland känns allt tungt. Men det känner ni ju igen!

Ha en bra helg!

• Thailand 08
    MittiPrickBrud skrev 2008-03-28 22:10:36 följande:
    Det är ju det värsta med sådana här diagnoser, att de oftast inte syns utanpå! Jag har flera gånger fått höra att "du ser ju ut som hälsan själv, du kan inte vara dålig". Jag rår ju inte för att jag har ett sånt utseende, och trots att jag har kronisk smärta så är jag glad och har livsglädje och försöker förhålla mig positiv till livet. Inte så att det alltid fungerar, ibland känns allt tungt. Men det känner ni ju igen!Ha en bra helg!
    Exakt vet precis hur du menar.
  • MittiPrickBrud

Önskar en bra vecka!

• MittiPrickBrud

Hoppas ni alla har det okej i era liv.
    Ska bli skönt med helg snart...

Sköt om er!

• Thailand 08

Längtar efter sängen nu...

• MittiPrickBrud

Hej Thailand 08!
    Så, bums hopp i säng nu, inte sitta här och slarva

• Thailand 08
    MittiPrickBrud skrev 2008-04-10 22:41:47 följande:
    Hej Thailand 08!Så, bums hopp i säng nu, inte sitta här och slarva
    Jo snart så...bara man kan somna ikväll
  • MittiPrickBrud

jaa.
    det är ett bekymmer!

Har du ngt knep du tar till?
    Som varm mjölk m honung, meditera eller så?

Själv sitter jag vid datorn tills jag stupar i säng hehhe...

Nä, men en kopp thé blir det nog och sen en sömnis när det är dags

Svar på tråden OT Fibromyalgi