• 20080301

OT Fibromyalgi

Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.

• Svar på tråden OT Fibromyalgi
  • 20080301

Jag har skitont i händer, axlar, armar och nacke. Ska till läkren i dag men han brukar inte lyssna

• Thailand 08
    20080301 skrev 2008-04-21 11:28:26 följande:
    Jag har skitont i händer, axlar, armar och nacke. Ska till läkren i dag men han brukar inte lyssna
    Usch! jag borde oxå ge mej iväg,men jag kan knappt gå.Får vänta och se hur det är imorgon
  • 20080301

Jag har kronisk huvudvärk av min värk och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Varenda helg ligger jag hela helgen för jag har så ont i huvudet det kan inte vara meningen att mitt liv ska se ut så?!?
    Tyvärr tycker inte min läkare att det är så allvarligt
    Thailand 08 skrev 2008-04-21 11:32:29 följande:

Usch! jag borde oxå ge mej iväg,men jag kan knappt gå.Får vänta och se hur det är imorgon
  • Thailand 08

Kan du inte gå till nån annan läkare? Det kanske finns nån privat som är bättre

• Cissit
    20080301 skrev 2008-04-21 11:35:28 följande:
    Jag har kronisk huvudvärk av min värk och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Varenda helg ligger jag hela helgen för jag har så ont i huvudet det kan inte vara meningen att mitt liv ska se ut så?!?Tyvärr tycker inte min läkare att det är så allvarligt Thailand 08 skrev 2008-04-21 11:32:29 följande:
    Du MÅSTE byta läkare. Du har all rätt till det. Ge inte upp! Det är inte meningen att du ska behöva ha det så här, vi har alla rätt till ett drägligt liv!
  • Cissit

Själv är jag trött o kroppen värker. Har gjort alldeles för mkt senaste tiden, det har varit mkt läkarbesök (vilket innebär tunnelbaneresor in till stan som tar jättemycket på krafterna), sen har det varit städning och bakning o grejer för min m2b fyllde år i fredags o i lördags hade vi brunch med svärföräldrarna och sen fest på kvällen....och sen städning hela dagen igår. Jag var så trött och hade så ont igår att jag bara satte mig ner på golvet och började gråta. Inatt har jag sovit jättelänge, brukar ha svårt att sova men jag var nog så uttröttad. Ändå är jag helt matt :/ Men på sätt och vis får jag skylla mig själv, jag vet ju att jag inte klarar av sånt här och ändå gör jag det, men jag ville för älsklingens skull, vill ju inte att hans liv ska bli tråkigt pga mig, om ni förstår vad jag menar...

• Thailand 08
    Cissit skrev 2008-04-21 12:16:07 följande:
    Själv är jag trött o kroppen värker. Har gjort alldeles för mkt senaste tiden, det har varit mkt läkarbesök (vilket innebär tunnelbaneresor in till stan som tar jättemycket på krafterna), sen har det varit städning och bakning o grejer för min m2b fyllde år i fredags o i lördags hade vi brunch med svärföräldrarna och sen fest på kvällen....och sen städning hela dagen igår. Jag var så trött och hade så ont igår att jag bara satte mig ner på golvet och började gråta. Inatt har jag sovit jättelänge, brukar ha svårt att sova men jag var nog så uttröttad. Ändå är jag helt matt :/ Men på sätt och vis får jag skylla mig själv, jag vet ju att jag inte klarar av sånt här och ändå gör jag det, men jag ville för älsklingens skull, vill ju inte att hans liv ska bli tråkigt pga mig, om ni förstår vad jag menar...
    Vi hade bröllopsfest för släkten i lördags så jah härjade ju hela förra veckan,nu kom "belöningen" igår.Tog en tablett för 1 timme sen men den hjälper inte,blev bara yr av den
  • 20080301

Jag har bytt läkare redan för den förra talade om för mig att så länge jag är fet (hans ord) så får jag ingen hjälp. Den här han säger bara att jag mår mycket bättre av att arbeta och sen gör han inget mer. Anser att om jag nu mår bra av att arbeta borde inte han se till att jag kan göra det oxå då?

Cissit skrev 2008-04-21 12:13:24 följande:
    Du MÅSTE byta läkare. Du har all rätt till det. Ge inte upp! Det är inte meningen att du ska behöva ha det så här, vi har alla rätt till ett drägligt liv!
    [/citat]

Thailand 08 skrev 2008-04-21 11:39:03 följande:
    [citat]
    Kan du inte gå till nån annan läkare? Det kanske finns nån privat som är bättre
  • Cissit

Thailand 08 skrev 2008-04-21 12:19:30 följande:

Vi hade bröllopsfest för släkten i lördags så jah härjade ju hela förra veckan,nu kom "belöningen" igår.Tog en tablett för 1 timme sen men den hjälper inte,blev bara yr av den
    Usch, förstår att det är tufft. Men ibland måste man ju, speciellt när det är roliga saker man gör. Man måste ju få ha ett liv. Blev festen bra då?
  • Cissit
    20080301 skrev 2008-04-21 12:46:00 följande:
    Jag har bytt läkare redan för den förra talade om för mig att så länge jag är fet (hans ord) så får jag ingen hjälp. Den här han säger bara att jag mår mycket bättre av att arbeta och sen gör han inget mer. Anser att om jag nu mår bra av att arbeta borde inte han se till att jag kan göra det oxå då?
    Gud det verkar ju jätteknäppt. Iochförsig hade de lite den inställningen på min första rehabilitering, att det bara är att bita ihop, att det blir bättre, man mår bättre av att hålla igång osv osv....När jag var hemma med migrän för att det blev för mkt på rehabiliteringen så ringde de och sa "du måste komma hit ändå". Så jag pressade mig själv och sen kraschade jag totalt. Hade tänkt börja arbetsträna förra våren men det blev helt fel när de körde så hårt med mig på slutet av rehabiliteringen. Nu har jag varit sjukskriven ytterligare ett år.

På min nya smärtmottagning verkar de mkt vettigare...de tar allt i sin lugna lilla takt och säger att det inte är någon idé att pressa när man är så känslig som man oftast är när man har fibromyalgi. Nu är det bara försäkringskassan som ligger på och vill ha möte och planera in arbetslivsinriktad rehabilitering.

Har påbörjat akupunkturbehandling, har ännu inte märkt något, men har bara gått 3 gånger än så de säger att det är för tidigt att utvärdera. Ska faktiskt iväg om någon timme. Usch jag har egentligen ingen ork till att ta mig in till stan, men jag måste ju så.
Svar på tråden OT Fibromyalgi