OT Fibromyalgi
Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.
Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.
Mee too.
Fick diagnos för 4år sedan. Fick en saftig inflammation i armbågen(tennis armbåge)detta var droppen vad min kropp klarade. Har alltid haft ont här och där med diverse muskelinflammationer som aldrig riktigt blev bra. Fick sen stora stress påslag. Värken är ibland för jävlig men nu har jag bestämt mej för att inte låta den styra mitt liv. påverka men inte styra.
kram på er alla
Thailand 08, nej jag har inte kollat specifikt fibor, däremot går jag sen många år på omt behandling för ländryggsbesvär, och där har man sagt att det verkar vara så att jag utvecklat fibro pga långvarig kronisk smärta.
Jag ska prata med min läkare om saken nästa gång jag ska dit...
Idag är jag deppig jag har såååå ont i huvudet och axlar vet knappt vart jag ska ta vägen. Hatar att må så här när jag inte är ensam utan har mina ungar att ta hand om
Hejhej ni alla!
Jag är bara nyfiken (sjukgymnaststudent). Har ni testat vattengympa i varm bassäng? Funkar det något alls?
Akupunktur ger de flesta sjukgymnaster, vad har ni för erfarenheter av det?
Och så detta, med att många av er inte tycker att försäktningskassan tror på er och att läkarna inte bryr sig, hur har bemötandet varit från de sjukgymnaster ni mött?
*Lilla M* skrev 2008-03-27 17:59:32 följande:
*Lilla M* skrev 2008-03-27 17:59:32 följande:
Håller just nu på med ett akupunktur-program för nacke och axlar som jag hoppas mycket på... Har 10 ggr kvar innan man kan säga ngt, har gjort 10. Jag tycker att det gör väldigt ont då nålarna sätts, men sedan känns det bra och jag har fått bättre rörlighet även om smärtan är densamma än så länge...
Sjukgymnaster har jag bara bra erfarenheter av! OMT är grejen för mig. Detta pga min överrörlighet som är usrprunget till mina problem. Har nu börjat träna igen och det känns bra, kör väldigt försiktigt och bara sånt jag vet att jag klarar....
F-kassan vill jag inte ens prata om .... !