• 20080301

OT Fibromyalgi

Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.

• Svar på tråden OT Fibromyalgi
  • Thailand 08

jo jag har testat akupunktur oxå. jag fick glödheta typ frottehandukar hos sjukgymnasten för 2 årsen.men då hade jag impidgement i axeln och väntade på operation

• Cissit

Aha...sjukgymnasten brukade ibland lägga värme på mig och ge mig ultralätt massage, det var skönt, men jag hann bara gå ett par gånger innan jag skulle påbörja akupunkturen. De ville inte köra flera behandlingar samtidigt eftersom det är svårt att avgöra vad som funkar o inte då, plus att det blir för jobbigt för mig att hålla på och åka in till sjukhuset var o varannan dag.

Idag gjorde akupunkturen riktigt ont, men det var väl för att jag hade så himla ont när jag kom dit. Det känns faktiskt aningens bättre nu, men jag vet inte om det är ren tillfällighet eller om det var akupunkturen som hjälpte. Jag hoppas på att det är den som börjar funka för han sa att om jag inte kände mig bättre efter den här behandlingen så var det nog inte så stor mening att fortsätta...och då måste vi hitta något annat och det är inte så lätt, känns som om man testat allt redan (iallafall inom vanliga vården).

• Thailand 08

Usch det är så deprimerande oxå

• FruRålin080808

Min värk är också värre nu, mår sämre nu än på länge...Längtar till hösten med hög luft och lite svalka. Sommaren är jobbig för mig, svullnar och får mer värk...Är det så för dig också?

20080301 skrev 2008-04-24 19:19:13 följande:
    Tyvärr blir min värk ännu värre i värmen.
  • Coffeegirl

Hej!
    Här är en till med fibro. Fick första diagnosen när jag var 16 år, 1996, sen blev jag utredd igen då läkarna inte trodde på unga och "pigga" lilla mig, fick min andra diagnos 2005. Har gått på smärtrehab i Lund och fick mkt tips och hjälp där förra sommaren. Men utskriven därifrån står jag utan läkare och på vårdcentralen möter jag bara de som inte "befattar sig med fibromyalgi", dvs de vill inte hjälpa mig.

Jag jobbar 100% som lärare, älskar mitt jobb men är sjuk några dagar varje månad pga att jag tar slut, krafterna och värken tar över. Skulle vilja få arbetsnedsättning så att jag kanske kan gå ner till 75%, men som sagt har inte hittat ngn läkare som lyssnar.

Kram på er alla!

• Thailand 08
    Coffeegirl skrev 2008-04-25 22:35:47 följande:
    Hej!Här är en till med fibro. Fick första diagnosen när jag var 16 år, 1996, sen blev jag utredd igen då läkarna inte trodde på unga och "pigga" lilla mig, fick min andra diagnos 2005. Har gått på smärtrehab i Lund och fick mkt tips och hjälp där förra sommaren. Men utskriven därifrån står jag utan läkare och på vårdcentralen möter jag bara de som inte "befattar sig med fibromyalgi", dvs de vill inte hjälpa mig.Jag jobbar 100% som lärare, älskar mitt jobb men är sjuk några dagar varje månad pga att jag tar slut, krafterna och värken tar över. Skulle vilja få arbetsnedsättning så att jag kanske kan gå ner till 75%, men som sagt har inte hittat ngn läkare som lyssnar.Kram på er alla!
    den yngsta jag läst om var 5 år! Jag känner att det knappt e nån ide att ringa VåC.Sist nu i veckan sa läkarn jag haft i flera år att tyvärr så är det bara att leva med värken..Fick cittodon till när det är som jävligast
  • Cissit

Hej brudar! Hur mår ni idag? Jag har fortfarande jätteont och oroar mig för hur det ska gå med den långa bilresan imorrn :/ Men det FÅR gå helt enkelt. Ska snart börja packa, ska vara borta en vecka så det blir lite grejer, men jag är inte alls sugen på att börja, känns som ett jätteprojekt *skrattar* för ett par år sen när man var frisk så hade man inte ens reflekterat över det där med packning utan bara slängt ihop sakerna och kastat sig i bilen och nu känns det som ett jätteprojekt. Det är galet. :)

• Thailand 08

Jämna plågor idag oxå.Handlederna var svullna imorse.
    skulle tatt tåget till en kompis som jag inte träffat på länge,men orkade inte.Nu ringde maken och sa att dom slutar jobba kl 3 sen ska han bjuda mej på middag på favorit restaurangen :)

• Cissit

Thailand 08 skrev 2008-04-26 15:00:05 följande:

Jämna plågor idag oxå.Handlederna var svullna imorse.skulle tatt tåget till en kompis som jag inte träffat på länge,men orkade inte.Nu ringde maken och sa att dom slutar jobba kl 3 sen ska han bjuda mej på middag på favorit restaurangen :)
    Oh vad härligt! Ni får ha en jättetrevlig kväll!
  • Thailand 08

Tackar.har du packat klart? trevlig resa

Svar på tråden OT Fibromyalgi