OT Fibromyalgi
Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.
Är det någon här som lider av fibromyalgi och den otroliga trötthet som kommer med den? Är det i så fall någon som vet om man kan göra något åt tröttheten? Den är värre än värken att leva med.
Är det bara jag som har fibromyalgi?
Inte fibro men jag har psoriasatrit (reumatism). Vissa dagar är bättre än andra. Har dock en medecin som funkar jättebra på mig som tur är... Om nåra år ska vi dessutom flytta till värmen och då kommer jag må mycket bättre det vet jag...
Min stackars mamma har fibro och hon går hos en zonterpeut/kinesolog som underlättar mammas vardag på divese sätt och med diverse medel.
Mao testa den alternativa vägen om du inte redan gjort det.
Värken har jag accepterat men har svårare med tröttheten. Kan sitta och jobba och somna till mitt i
En bekant led av den sjukdomen men blev mkt bättre av att äta rätt kostillskott och annat. Kanske kan vara ngt.
Både min mamma och syster lider av fbro...
Syster har fått otroligt mycket hjälp av akupunktur- det märks otrolig skillnad när det gäller energi och humör (för gudarna ska veta att tålamodet tryter ju tröttare man blir.)
Lycka till och hoppas verkligen att du hittar en metod som funkar för DIG!
Akupunktur kan man till och med få på vissa sjukhus numera, jag har fått det och jag tyckte det var suveränt.
Måste jag testa för jag står inte ut längre, jag är sjukt trött hela tiden. Och mitt bristande tålamod är värre än någonsin
Min mamma har osså fibro, har haft det i snart 15 år. Hon blev sjukpensionär för ca 12 år sedan. Hon har som andra med fibro bra och dåliga dagar men bäst mår hon i värme, inte i bastu men Thailand och sommaren funkar super för henne. Tröttheten tycker hon kommer när det är kallt precis som smärtan. Men hon försöker att hålla igång med promenader och mycket friskluft även om hon i bland inte ens kan ta sig ur sängen.
Akupungtur var inte riktigt henns grej. Hon fick huvudvärk men fortsatte att prova men utan bra resultat.
Hoppas att ni finner er grej och att ni slipper tröttheten.
Jag har fibro. Tröttheten går i vågor, men jag blir piggare av att röra mig mycket och gå upp tidigt på morgnarna. När det är som värst vill jag inget annat än att ligga i sängen, men masar mig upp och "kommer igång"...Dessutom tänker jag mycket på vad jag äter. För några år sedan åt jag mycket mediciner, men nu äter jag inga alls(ipren ibland)Hör av dig i min gästbik om du vill "prata" mer...Kram