• GladaEmma

Önskas hjälp med monogram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 09:10
    Ta gärna en titt i mitt galleri och se ut vilket/vilka typsnitt och ev hjärtan ni gillar =)

• Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?
  • johansdotter

hmmm...går det på något vettigt sätt få in "forever" bakom på något sätt utan att det ser "tattigt" ut? :/

GladaEmma skrev 2008-03-11 19:13:42 följande:
    Vill ni ha &tecken bakom?
  • 21sept1996

har skrivit den i din gästbok

• Gottekorven

GladaEmma:
    Hej!
    Här är en till som vill ha hjälp....
    Har försökt själv i photoshop, men det blir inget bra... Skulle vilja ha ett ljusrosa hjärta som bakgrund och namnen Linda och Daniel (om det går med hela namn, annars bara första bokstaven).
    Tacksam om du har tid och lust!!

För min nyfikenhets skull: Vad använder du för program? Hur gör du hjärtan???

• GladaEmma

Testade lite och det ser väldigt knepigt ut. Bättre med ett &tecken eller hjärta.

johansdotter skrev 2008-03-11 19:45:58 följande:
    hmmm...går det på något vettigt sätt få in "forever" bakom på något sätt utan att det ser "tattigt" ut? :/
  • GladaEmma

Det ska nog gå bra. Testar lite i helgen. Vad vill ni ha för typ? Snirkligt?

Jag använder Gimp. Hjärtan gör jag med ett teckensnitt jag laddat ner...

Gottekorven skrev 2008-03-11 19:48:17 följande:
    GladaEmma:Hej!Här är en till som vill ha hjälp.... Har försökt själv i photoshop, men det blir inget bra... Skulle vilja ha ett ljusrosa hjärta som bakgrund och namnen Linda och Daniel (om det går med hela namn, annars bara första bokstaven).Tacksam om du har tid och lust!!För min nyfikenhets skull: Vad använder du för program? Hur gör du hjärtan???
  • johansdotter

Jooo...kan tänka mig det...inte för att vara krånglig..men eftersom du är så duktig...
    skulle du kunna göra en som det bara står "Forever" på med hjärta bakom?
    Vi har nämeligen tänkt tatuera ett sånt. Jag kan självklart betala dig för besväret, var bara det att det jag sett dig göra är fantastiskt fina. =)

GladaEmma skrev 2008-03-11 19:51:18 följande:
    Testade lite och det ser väldigt knepigt ut. Bättre med ett &tecken eller hjärta.
  • 21sept1996

Hej

Det var superfint!

Jag är lite osäker på om jag vill ha &-tecknet med bara. Om du hinner och har lust så får du gärna göra ett monogram utan &:et och med enbart ett hjärta. Vore kul med ett annat hjärta då, så har man två olika att välja på. Gärna om det går att få det lite snirkligt också. Men det är ingen brådska, så gör det när du hinner

//
    Johanna

• Gottekorven
    GladaEmma skrev 2008-03-11 19:52:50 följande:
    Det ska nog gå bra. Testar lite i helgen. Vad vill ni ha för typ? Snirkligt?Jag använder Gimp. Hjärtan gör jag med ett teckensnitt jag laddat ner...
    Vet inte med typsnitt.... Ska ha lite gamaldags tema på bröllopet, så det kanske passar med snirkligt?!

Alltid skönt att få nyfikenheten stillad...

Förresten, tyckte att jag kände igen din blivande. Han är möjligtvis inte från varberg?
  • GladaEmma

Vad har du för mejl?

johansdotter skrev 2008-03-11 19:55:24 följande:
    Jooo...kan tänka mig det...inte för att vara krånglig..men eftersom du är så duktig... skulle du kunna göra en som det bara står "Forever" på med hjärta bakom?Vi har nämeligen tänkt tatuera ett sånt. Jag kan självklart betala dig för besväret, var bara det att det jag sett dig göra är fantastiskt fina. =)
  • GladaEmma

Haha jo han är från Varberg. Världen är liten...

Gottekorven skrev 2008-03-11 20:07:32 följande:
    Vet inte med typsnitt.... Ska ha lite gamaldags tema på bröllopet, så det kanske passar med snirkligt?!Alltid skönt att få nyfikenheten stillad... Förresten, tyckte att jag kände igen din blivande. Han är möjligtvis inte från varberg?
Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?