• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Nienna
    EnaOline skrev 2008-05-09 15:58:39 följande:
    alltså jag tolkar det som klänningen är skickad fram och tillbaka?
    Verkar helsnurrigt, den verkar ha åkt fram och tillbaka mellan olika sorteringsställen, men om man kollar på den sista noteringen står det ju "Delivery arranged", så den kanske är på väg nu.
  • EnaOline

Hejsan!
    Nu vet jag hur det ligger till. Shanghai, är den största terminalen, den måste åka fram o tillbaka tills den hamnar i rätt terminal beroende på sättet den ska skickas på... :) så nu äntligen är den på väg hitåt med andra ord.. ;)

• Pearldrop

Vem är denna lillsessan alla pratar om som man inte får prata om? :S

• Pearldrop

Heej :P

Jag har tänkt låta någon sy upp min egen klänning men jag kan ingenting om mått eller frakt eller kina eller nåt alls.. kan ni int eberätta lite? egna erfarenheter, åpriser, kvalite och så vidare?

Hemsidor?

• Marsaphir Marlean

Hej Pearldrop! Är du ny med allt det här är vi många här inne som kan hjälpa dig. Det är lätt att beställa en klänning ifrån kina om man bara är ute i god tid och är villig att kanske göra mindre ändringar när den väl kommit till Sverige, oftast brukar det trots allt bli billigare än att hyra en klänning här oavsett om den fastnar i tullen eller inte, men det gör ju inte allas.
    Det finns flera företag att handla ifrån, min klänning köpte jag hos www.1koo.com och bilder finns i mitt galleri. Min klänning och slöja gick på 1500SEK ungefär, ett kap i jättefin kvalitè och välsydd och jag älskar den! Bilden gör den inte rättvisa. Min klänning passade perfekt och jag tror lite av det kan ha att göra med att mina mått togs hos en sömmerska så det gick rätt till, det är helt klart värt den hundringen det kan gå på. Slöjan jag köpte var helt fin, men den hade de slarvat lite med men det gick lätt att klippa till själv. Den gav jag bara 150kr för så den var ändå över förväntan! =)
    Sedan har vi företagen Millysbridal, Kanacca, och Abigale weddings som också säljer klänningar på samma sätt, men de kan jag inte direktlänkarna till, men det har säkert någon annan.

• Humlanhubbe

Det är en svensk tjej som har ett företag som köper in o syr upp klänningar i Kina.Väldigt proffsig och trevlig måste jag säga.Dock har fenomenet lillsessan skapat viss hysteri här på bt då det visst anses reklam att ens nämna hennes 'nick' (och även företagets namn)..

Pearldrop skrev 2008-05-09 22:48:20 följande:
    Vem är denna lillsessan alla pratar om som man inte får prata om? :S
  • Pyron

Jaha, nu har jag fått mail från milly. Dom lovar att skicka bilder den 25 maj.
    Så nu har jag två saker att oroa mig över.
    1: kommer den vara klar då.
    2: passar den. (det största orosmomentet)

• Pearldrop

Tack så mycket för svaren :)

Jag är helt klart intresserad, fast jag vill ju gärna ta mått hos en sömmerska först så jag är riktigt säker ;) Det är först nästa sommar det blir bröllop så gott om tid har vi ju :)

• Marsaphir Marlean

Pearldrop i så fall är det både bättre och billigare att fixa en egen klänning, du har ju tid på dig! Sedan finns det hur många klänningar som hellst att välja ifrån, se till att hitta just DIN favorit.

Svar på tråden Ny kina tråd!!