Kuvertavg.????
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
Liwa: Här går väl våra politiska uppfattningar isär antar jag...
Vi är många som tänker olika och vi får väl vara glada att vi inte "bjuds" på varandras bröllop...
imponerande.... jag var inne på att laga maten själv men sen så vil jag inte vara helt sönderstressad på den stora dagen för att laga mat till 100 personer är ingen lek samtidigt som man ska hålla i andra trådar samtidigt men man vet inte förrän man provat....ja detta med pengar är ett ämne som verkligen berör....tur att man är olika iallafall kul att höra olika infallsvinklar i ämnet
Filifjonkan: Vi tänkte oxå först laga maten själva... men shit, ibland har man ju knappt tid att laga middagsmat! Och till över 100 personer! + allt annat... nej, vi vill njuuuta istället
men vi lagade ju inte all mat själva.. vi har vänner och släkt som hjälpte till. det tog ca 5 timmar kvällen innan.. supergott..
ränknade ut att vi la ca 5000 på mat till 92 personer. en udnerbar buffe.. och hälften blev kvar. :)
fast inte bara njuta... jag ska ändå göra snittarna själv, dessert och jag bakar bröllopstårtor som hobby så en sån måste man ju ha även på sitt eget...nog har vi fullt upp med matlagning... när jag tänker efter...
ja då förstår jag och jag pratade med mina närmsta vänner och familj och svaret jag fick det var låt oss komma som gäster vi betalr hellreen summa pengar... och min bästa vän hon sa uttryckligen att hon var så less på alla dessa bröllopstjänster att man förväntas att ställa upp gratis bara för att man är kompetent inom et visst område......
Vicka81:
Jag förstår inte varför vi måste diskutera på en sådan nivå att "det är tur att vi inte är bjudna på varandras bröllop". Jag är säker på att du är en fin människa med många positiva egenskaper och hade du varit en nära vän till mig hade jag naturligtvis betalat och gärna gått på ditt bröllop. För med vänner är det så att man kan ha olikheter och tycka olika men ändå tycka om varandra...?!
balinda: Jag avundas er som hade många som hjälpte till. Ingen har erbjudit sig och vi vill inte "tvinga" någon att laga mat för festen heller...
Liwa: oj, förlåt, jag menade det med en för det var menat som ett litet skojj...
alla kom och erbjöd sig.. det är för oss en del va bröllopet man får vara tillsammans med alla sina vänner dagen innan det ör helt underbart och vi hade så kul.
Tror ingen känner sig tvingad, Vi har hjälpt till med massor av bröllop. Det blir som sagt så himla mycket billigare och det är det jag menar med att mätta munnen efter matsäck.På detta sett hade vi råd att fira med alla nära och kära och bjuda på allting.
Skulle aldrig får för mig att ta betalt när jag gifter mig..