Kuvertavg.????
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
Liwa76: Söker du anledningar att bete dig illa? Jag menar att man betalar en del av sin mat såklart, inte allt som serveras och självklart ska man inte vara tacksam att endast belala sin mat. Däremot får man gärna vara glad över att vi ska gifta oss... Vilken tur att du inte är bjuden...
Fy vad ledsen jag dessutom blir när folk riktigt kastar skit omkring sig..
...och vi tvingar ingen till vårt bröllop. Man kommer om man kan såklart...och vill...
Vicka81:
Vad menar du med "delbetalning"? Menar du att gästerna borde vara tacksamma för att de inte behöver betala allt som
bröllopet kostar?
Inte en särskilt trevlig kommentar, inte heller de kommentarer där du antyder att folk som inte har råd inte heller bör gifta sig.
Jag ids inte diskutera detta längre.
TS. Jag anser det är ok med kuvertavgift.
undvara ett par hundra..känns som om du aldrig haft en tight budget..men visst kan man låta bli att gå och det är ju bara att säga det då att man tyvärr inte har råd.
vet en kompis som inte har så dålig ekonomi som fick inbjudan till ett kuvert bröllop med 3-400:- minns inte riktigt och ok det blev liksom nog dyrt men klädkoden var mörkkostym så det blev bara för mannen att köpa en ny kostym och för henne att köpa nåt elegantare + att svensexan gick på 700:- per person möhippan skulle gå på lika mycket och då hade brudparet inte heller avsagt sig presenter heller så helt plötligt blev det en väldigt dyr tillställning....så det är ju inte alltid bara kuvertavgiften som tillkommer men man kanske kan köpa en mkt fin present på rea eller i värsta fall på avbtelalning om man nu har lite pengar..
Vicka81,
Jag tycker inte du ska tänka för mycket på detta, ert bröllop kommer säkert att bli jättebra och du har helt rätt i att det vore fruktansvärt ofint av gäster att acceptera inbjudan (med tydligt utskriven info om kuvertavgift), komma på bröllopet och väl där sätta igång att gnälla och sura. Det går faktiskt att artigt tacka nej också!
Tolonta: Vad är det som säger att man "vill göra sig till" för att man bjuder på en sittande tre rätters middag fast det är kuvertavgift. En sittande tre rätters middag behöver inte alltid vara dyrare än en buffe men kanske för dyr för att brudparet skall ha råd att bjuda på hela kalaset... Om nu någon av mina vänner/familj skulle råka ut för en vattenläcka eller dyl. som gör att de för den skullen inte kan komma så hoppas jag dem hör av sig så vi får ordna det på något sätt, tror dock inte alla i min bekantskapskrets skulle få en så ansträngd ekonomi så att de inte har råd med en kuvertavgift på 200kr/pers.
...jag tror även att om någon av våra gäster tvingas avböja fast dom ändå vill komma berättar detta för oss och då får dom givetvis komma iaf...
Jag förstod inte vad du menade med "delbetalning". Jag gjorde min tolkning, men ville fråga dig för att vara säker på om jag tolkat rätt. (Vilket jag inte hade gjort, och det kunde ju du upplyst mig om på ett trevligt sätt)... Om man inte skriver tydligt från början så får man räkna med att förtydliga sig. Förstår inte hur man kan bli upprörd över det.
Jag har aldrig antytt att om man inte har råd bör man heller inte gifta sig! Visa mig gärna en sån kommentar. Jag har däremot sagt att man bör anordna det bröllop man har råd med. Det kanske blir ett mycket enklare bröllop, men det ser jag inget fel med! Jag har tvärtom skrivit flera gånger att det inte spelar någon roll vilken typ av bröllop man har, men att det bör vara ett man har råd med!
Vill du vara snäll och inte hitta på mer felaktigheter och skriva att jag har uttryckt saker som jag absolut INTE har uttryckt, och inte heller tycker!