Kuvertavg.????
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
Hej alla glada!!
Tänket höra vad ni anser om kuvertavgift på bröllopsfesten?? Vi har funderat lite, kanske runt 300 kr? vad tycker ni är lämpligt? Tacksam för alla svar!
Kram på er!
grabbarna,
Ja visst är det så att sånt som verkar som struntsummor för vissa kan vara enorma för andra. När jag och m2b hade ekonomiska svårigheter för några år sedan på grund av sjukdom, så var det alltid med en klump i magen man emottog inbjudningar och förslag som innebar att man skulle behöva lägga ut pengar, om än mindre summor. Det är ingen kul situation, och vi fick tacka nej till mycket som vi annars gärna skulle varit med om. Usch, tråkiga minnen, jag är så glad att de tiderna är förbi.
misstrixie: tack, nu kändes det himla olustigt med hela festen...
inte att förglömma att det finns många som blir glada över kuvertavgift just för att slippa presentångesten..
misstrixie: jag menar alltså tack för att du tror att det blir bra... inte att det känns olustigt pga av något du skrev...
jag har knappt råd att gå på tjejknytisar. lever med en mycket sträng ekonomi just nu, därför har vi skjutit upp bröllopsplanerna till nästa sommar
Vicka81,
Men åh nej, jag menade inte att ge dig dåligt samvete eller få dig att känna dig illa till mods! Förlåt om det blev så, nu blir JAG ledsen. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så tror jag att ert bröllop kommer bli jättebra och förhoppningsvis (som du själv skriver) så kommer gäster som eventuellt inte har råd prata med er om detta så att ni kan lösa det.
Förlåt.
Vicka81,
Åh då förstår jag hur du menade! *hann inte läsa* Vad bra att du inte blev ledsen för det jag skrev. Lycka till med allt!
tyctker väl inte direkt att jag kom med ett personlig påhopp men tog du det så ber jag såklart om ursäkt.
det var en känsla jag fick utefter vad du skrev inget annat..man tolkar ju olika, jag har också haft det tufft ekonomiskt och skulle därför aldrig uttrycka mig så därav tolkningen och antagandet som uppenbarligen var fel. vi tycker olika helt klart är nog bäst att lämna det så