• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • misstrixie
    MrsWelch skrev 2008-03-18 01:14:08 följande:
    Hmm...hur da tvartom misstrixie?
    Vi skriver helt tvärtom om gästerna. Till exempel, om min morbror som avskyr att dansa, är väldigt lång och värsta pedanten så har vi skrivit:

"Buggfantast och slarvpelle, något kort i rocken"

och om hans tjej som är den hälsosammaste människan jag vet, jobbar som gyminstruktör och alltid är på sprudlande humör, har vi skrivit:

"Kedjerökande soffpotatis som aldrig drar på smilbanden"

Kanske lite fånigt men jag vet att våra gäster kommer att tycka det är jättekul.
  • MrsWelch

men vad roligt...jag tankte gora nagot liknande men insag att det skulle ta FOR lang tid som jag inte vill lagga pa det...

• hjartan

Kul idé, men hos oss skulle det inte funka då vi har en del gäster som inte känner de övriga alls. Vi hoppas istället att det vi skriver om gästerna ska bli en isbrytare i konversationen med dem som inte känner någon annan än sin partner.

• ohlala

ja hur känner ni med favours?? skall ni ha det? varför har man det?

• misstrixie

Vi ska ha små guldaskar med rosa mintpastiller i, tycker det är en trevlig grej och så kan det ju kännas fräscht för gästerna efter maten.

• misstrixie
    MrsWelch skrev 2008-03-18 01:42:15 följande:
    men vad roligt...jag tankte gora nagot liknande men insag att det skulle ta FOR lang tid som jag inte vill lagga pa det...
    Mmm, jag misstänker att just gästpresentationerna kommer att bli dropen som får bägaren att rinna över innan jag lägger in mig på hispan...
  • misstrixie

"droppen" ska det stå. Det var nog min signal att gå och lägga mig. Natti alla!

• ohlala

god natt brudar!

nu är det dags för mig att få min skönhetssömn

• hjartan

Kommer också att ha favours men det blir bara några stycken i asken. Vill ha askar som placeringskort och en tom ask kändes konstigt, därför blev det så.

Natti natt

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på