• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • sokkerstruten

ok ja det stämmer nog...

Jag kan lite, men vill inte säga för mycket eftersom jag inte är någon expert.

men jag vet att det finns någon som heter Top Weselton och Weselton, det är färgskalan på diamanten. Det är där man brukar ligga om man vill ha en fin diamant, finns naturligt vis finare graderingar, men det är nog mest för att man ska veta man har det absolut bästa diamanten, inget man ser skillnad på.

Man ser inte skillnad på top wes och bara wes med själva ögat. Det är vitheten i stenen.

Och si betyder smal inclusions finns även vsi tror jag det heter som är very smal inclusions, inget av dom båda fallen kan man se orenheter med själva ögat, måste ha förstorings glas!

Min ring är tror jag, Weselton, och is. på fem stycken prinsess slipade diamanter på 0,20 ct per sten, det blir 1 ct ihop.

Bild finns i galleriet...

• ohlala

princess slipningen är kvadratisk och briljant slipningen är rund

• matildaochniklas

Tack så mkt för hjälpen!!!

• sokkerstruten

mina är inte prinsess då.. utan brilljanter.. hehe visste att dom var runda...

• sokkerstruten

någon bild? På den fina ringen?

matildaochniklas skrev 2008-03-19 00:04:42 följande:
    Tack så mkt för hjälpen!!!
  • matildaochniklas

Det är en Schalinsring från passionserien 237-33.12 fast jagska ha den i vitt guld eftersom min m2b absolut vill ha vitt guld

• ohlala

jag har inte bestämt än men jag vill hemskt gärna ha safirer i min. lite ovanligt men jag gillar det
    ev safirer och diamanter kanske i vitt guld. vittguld är såååå snyggt

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på