• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Ammo

Ylva, Izas bilder ligger under starka bilder.

Hoppas ni hittar hit

• Blue Topaz

äsch, jag sökte efter en ny glittertråd och hittade ingen så jag skapade en ny och DÅ hittade jag minsann den här.. ;)

Vi är inne på tråd nr 9 =)

• Blue Topaz

Vad fin magen är Iza!! =)
    Du får sätta ut bilder du med Victoria!

• Ammo

Nä men hej Karin! hur är läget?
    Det är inte ofta du dyker in, var håller du hus?

Lille lucas har åkt på 3-dagars febern, låg i 40 grader i måndags men är nu feberfri men har massor av röda prickar på armar och ben. Hörde med läkaren och det hör tydligen till, man lär sig något nytt varje dag.
    Han har börjat åla sig fram nu och i helgen började han klappa händerna
    Just nu känner jag någon dom drar i mitt byxben

• Izunia

jag som letat!! hahahah!

Jag lyckas aldrig skriva här då BT ofta ligger nere när jag försöker komma in.... grr..

Ja jag ska nog ta bort en av de bilderna... visar ju hela ballen! hahaha!
    Ska försöka ta lite nya bilder snart då magen verkar växa!

Vad tror ni förresten att det ska bli? I min omgivning är det ca 50/50 vad folk tror det är.

Oh! Jag fick min lampa som jag gillade i tidig födelsedagspresent av mammma! Den är skitsnygg! Det är typ en modern kristalkrona med en skräm av svarta trådar.. Låter konstigt men skitsnyggt!
    Nu letar vi ju bara efter ett soffbord och jag tycks ha hittat ett lämpligt på www.bolia.com. Måste bara se det i verkligheten också. Den heter Como och ligger sist på sidan bland soffbord. Vad tror ni?

I helgen ska vi flytta över gästrummet till mitt förra rum så jag äntligen kan börja göra iordning barnrummet så smått. Får inte köpa så mkt utan andi! Han vill ju också va med!

• Ammo

Hahahah Iza det är så roligt när du skriver ballen, haha, här i stockholm betyder ju det något annat än rumpan.

Kan inte säga så här tidigt vad jag tror det är, får vänta och se hur magen kommer se ut senare.
    Du som inte har så långt, åk till Ullared och köp alla barnsaker, typ sängkläder mm. Jag var i v 28 då jag började handla och då åke vi ju dit och jag sparade 1000-lappar jag lovar, det är ENORM skillnad på priser trots att barnsakerna är exakt samma märken som på typ babyland.
    Vi ska dit igen nu sista helgen i mars, längtar redan! Då ska jag köpa allt sånt till en kompis som får barn nu i mars eftersom jag vet hur mycket hon tjänar på det.

Bordet var supersnyggt, min smak, stilrent

Lucas har blivit bra utom att han har fruktansvärda eksem på hela armarna. Alla sa att det var prickar från 3-dagars febern och jag trodde så klart på 4 st, men idag var jag själv fram till läkaren för igår låg jag i 39,5 i feber och har nu halsfluss IGEN. Då fick han följa med och det var eksen som blivit infekterade och även svamp i så det der ut som vattkoppor på armarna x 3, stackarn. Tur att jag inte gav mig.

• Izunia

Oj vad illa att ni är så sjuka.. Min vännina som precis fått barn har också varit riktigt sjuk i feber och har åkt fram och tillbaka till akuten och olika läkare.. dessutom säger de helt olika saker.. Vem ska man kunna tro på och få hjälp ifrån?

Ja jag vet att ballen är nåt annat i stockholm! Tyckte därför det var roligare än att skriva gump! haha..

Skulle nog kunna ta en tur till Ullared. Har varit där en gång förut och var inte alls imponerad. Men nu letar man ju efter andra saker. Lakan och sånt ska jag leta efter i New York nu när jag ska dit i april. Ska försöka hitta når snyggt i fin kvalité som inte finns här. Förhoppningsvis billigare också ju!

Nån annan som kollar på Let´s dance?? Vem är er favorit? Jag har flera.. Mat-Tina är supergullig men Richard var grym idag! när jag tittade tänkte jag precis som juryn reagerade! Fint!
    Vem åker ut..? Dilba är trist..men jag tror Mi åker idag..

• Izunia

Nä det bordet var inte snyggt... MEN! Jag hittade ett assnyggt bord som passar perfekt! Men det var mkt dyrare än vad jag hade tänkt mig först. Dock så finns det inga andra alternativ så det blir nog det bordet ändå. Jag vill ju hellre köpa nåt riktigt snyggt.
    www.bolia.com/retail/new_product.asp&categoryname=Coffee%20tables&product_id=205400000&Fabriccolor=0&variant1=Valnötsfaner&variant2=Valnötsfaner&variant_id=205467010&Expand=$2$$3$&ISOLanguage=SWE

Tror det blir den i valnöt.

• Ammo

Mår mycket bättre nu!! Febern är borta och jag känner mig pigg och kry, har lite ont i halsen förstås men det vände så fort jag fick i mig tabletterna igår.

Är ingen lets dance fantast, eller rättare sagt Martin vill absolut inte kolla så det blir att jag får kika lite då och då.
    Men jag hade hoppats på att hon susanne skulle åka och det gjorde hon. Hon är pasé, hon har knipit klart med sin sjärt
    Men Dilba kunde också åkt ut, hon ligger sist på min lista nu.Linda-tutt-fia kan också åka snart.
    I topp vet jag inte riktigt men jag har nog samma som dig. Bonden är ju dock skoj att lyssna på så han samlar nog röster pga sin personlighet.

Det där bordet var ännu snyggare! Vi har ett liknande vitt i vardagsrummet där nere och ett kvadratiskt i valnöt här uppe.

Jag shoppade till 90% bara barnsaker när jag var i Ullared, sängkläder, täcken, nappflaskor, badsaker,kläder.
    Jag köpte tex täcken för 49:- (hemma ca 300 kr) påslakan för 29.- (hemma ca 250 kr)osv.

Nu har jag inget direkt mål utan shoppa främst kläder till honom och sen om jag hittar nåt annat skoj. Köpte tallrikar mm förra året..

Nej nu måste jag sova!

God natt!

• Ammo

8 mån kontroll = godkänd 74 cm lång och ca 9,8 kg.
    Vicky, har inte du tagit några bilder på magen?

Nu skrev jag ett mail till BT om strulet med denna sida. Blir galen när man aldrig kommer in. Eller om man kommer in och har tex skrivit ett inlägg så förvinner sidan när man ska sicka det osv.
    Sålde min ena underkjol samt alla mina oasis nyss och fick rätt mycket meddelande i inboxen, och jag kunde inte ens komma in och svara på dem vissa dagar.

Vart har Ylva tagit vägen? Varken hon eller Vicky har hittat hit, inte likt dem....hm??

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)