• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Sofia08

Planering?? Oj, my mistake... och det går väl inte att ändra nu antar jag. Om inte man säger till nån moderator..??

• Bellanote

hojta till på pumpkin så fyttar hon den..

marjoh vet inte riktigt hur man gör det synligt..

• 21sept1996

Hyr eller köper ni tärnans/tärnornas klänningar? isf var har ni hittat fina klänningar?

• Gieken

Vi planerade att beställa tärnans klänning, men har nu bestämt att hyra hennes och näbbens, de kommer att se likadana ut... Hyr dem på bal/bröllopsbutiken här i stan.

Har kommit en bit på väg i planeringen nu, äntligen!
    Smink/naglar är bokat, killarnas och tärnans kläder är bokade, fått offert på maten, lokalen bokad, musiken bestämd till vigseln, bestämt att vi ska ha en Winamp-lista som spelar på kvällen, ska kolla blommor imorgon med en vän som är florist.

Ikväll ska jag och min tärna spåna lite mer idéer över en kopp kaffe...

• Bellanote

undra vart mitt inlägg skickades måste skrivit i fel tråd

min tärna köper sin själv tror nog det är vanligast då det är en ära att bli utvald till tärna..
    hon ska köpa en cocktail så hon kan ha den på middagar och sen.

• Gieken
    Bellanote skrev 2008-01-14 17:42:33 följande:
    undra vart mitt inlägg skickades måste skrivit i fel tråd min tärna köper sin själv tror nog det är vanligast då det är en ära att bli utvald till tärna.. hon ska köpa en cocktail så hon kan ha den på middagar och sen.
    Det var precis så vi tänkte från början, men nu har vi beslutat (troligen) att hyra istället, och vi betalar 50/50. Tärnan har dock inte provat klänningen jag utsett än, så vi bestämmer helt när hon provat. Om den inte passar så går vi tillbaka till plan A och beställer en typ cocktailklänning i samma färg jag bokat näbbklänningen.
  • Nilsa in love

Har äntligen bokat frissa och make-up! Kort därefter hörde jag från vår koordinator (konferensansvarig på hotellet där vi ska vara, jag unnar mig själv att kalla henne för koordinator, haha) att den tjejn är superduktig. Var nämligen först lite osäker eftersom hon lät extremt ung och osäker i telefon.

Jippey! Ytterligare en grej att bocka av från listan!

- Kyrka bokad
    - Festlokal bokad
    - Kock och personal bokade
    - Hotellrum reserverad
    - Inbjudningskort designade, kommer tryckas om ett par veckor
    - Musiker till kyrkan bokad
    - Båtcharter bokad

Nästa steg på min lista är självklart att fixa klart mina egenhändigt designade inbjudningskort. Dessutom att utse toastmasters och tillfråga dem. Kommer i veckan också ta kontakt med kocken för att börja se över menyn. (Växlar mellan buffé och 4-rätters hela tiden....)

Stor kram!

• BlivandeFruJohansson

Vi kommer köpa tärnan & värdinnans klänning, men blivandes & bestman´s kläder kommer hyras.
    Har fått svar från den frissa ja ville ha. Hon tar mej & 2 till för 1800kr!! Inkl. hår, sminkning, provuppsättning och fixa iordning håret innan Så skönt, en stor sak att bocka av på listan. Trodde de skulle bli mycke dyrare.
    Imorron ska ja ringa ang tårtan, de va ingen där idag som kunde bestämma nån tid. Mailade idag cateringen ang möte om maten & allt som dom ska fixa. Så de blir nästa vecka eller veckan efter.

• Bellanote

blivande det var ju billigt ju. jag betlar 3000 bara för mig sen får tärnan betala 1000..

jo kolla in denna sidan för annorlunda bilder.

trashthedress.wordpress.com/

• Pumpkin

Här kommer jag på beställning och flyttar tråden!

/Moderator

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2