• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Bellanote

jo du får skriva namn så länge du inte har egen vinst utav det..
    har ej smakat tårtor på ica så vet ej, hatar princess smaken och de där på band smaken som typ ica har. jag köper ju genom en påfl och får ge 900 kr för en tårta på 50 pers så lagom..

• BlivandeFruJohansson

Skulle aldrig handla på ICA , jobbar på Coop.

Bellanote: De lät ju kanonbra pris!

Ska me ringa konditorn och höra när vi kan komma dit & provsmaka. Har 2 att välja emellan, så får se vilken de blir..

• Gieken

BlivandeFruJohansson:
    Ett tips tillbordsdekoration är att köpa vämeljushållare (typ små glas) på Ikea och sätta en röd gerbera i varje.
    Billigt och bra!
    Så har vi tänkt göra fast med någon grön blomma, och sen ringla murgröna eller nåt i mitten på varje bord.

• 21sept1996

Nu har jag oxå hittat hit

Är det många av er som kommer ha sånger med i festprogrammet? Kommer ni isf att ha någon som spelar gitarr som blir lite sångledare?
    Min svärmor undrar nämligen om vi har funderat på att ha detta, jag vet själv inte riktigt.
    Vi kommer ha dj senare på kvällen, så vi har ju inget band som naturligt kan hoppa in och spela.

Hur gör ni, eller har ni någon som är duktig sångledare som håller i det, utan hjälp av instrument. (är kanske de vanligaste, vad vet jag)

Vi kommer ha en jätteduktig toastmaster, som är jätterolig men frågan är om man kan lägga på honom att vara sångledare, då kanske man ska ta in någon som håller i enbart den biten, men de blir ju lite konstigt med, för de är ju toastmaster som håller i allt under middagen. Som ni ser vet jag inte riktigt vad som är bäst

Hur gör ni?

• Nilsa in love

21 sep 1996: Ahh, vi vet inte heller hur vi ska göra med den biten. Vi kommer varken ha band eller Dj senare under kvällen utan har valt att satsa på ett lite tidigare bröllop. Eller valt och valt.... Församlingen valde åt oss eftersom en sommarkonfirmation ville ha våran 15:00-tid så att vi var tvungna att flytta fram vigseln till kl 13:30.... Då tyckte vi inte att det innebar några större problem men nu vet vi inte alls hur vi ska göra med kvällen.

Vilken tid har ni andra? Någon annan som gifter sig lite tidigare än kl 15:00 som verkar vara denn vanligaste tiden?

Hur som helst. Tillbaka till väsentligheterna... Våra festligheter kommer därför säkert ta slut runt kl 22:00. Därav att vi inte kommer att ha dans, det känns som om festen blir alldeles för lång då. MEN vi vill gärna ha lite sång och musik. Då min blivande man spelar gitarr och sjunger så TROR jag att han kommer sjunga ett par låtar för mig. Men jag vill ha mer musik! Gärna "Sjösala vals" och andra härliga sommarvisor. Men vem ska fixa det? Har vi råd att ta in en dragspelsnisse som kan hålla i det? Tror inte att våra toastmasters vill hålla i den biten.

Berätta hur ni andra gör!

• Bellanote

vet inte hur vi ska göra med musiken. var inne på att ta en dj för musik senare men jag har inte alls mycket vänner så utan det är mest släkt och då tror jag inte det blir mycket dans även om jag har dj då kanske det räcker att sätta ihop en liten lista..

för övrigt till sång som vi nog tänkt oss att ha vet ej för det är hemligt från toastmasters håll men far min känner en eller han är bekant till mig som spelar dragspel och piano ja allt spelar han. han ska kolla med han om han kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till han brukar säga ja om han får några öl och kanske en femhundring.

• marjoh

Våra toastmadamer håller i sång under middagen
    Min lillasyster kommer spela brudvals på dragspel
    sedan lutar det åt att vi har ett band som spelar på kvällen.

Jag och min blivande man träffades genom musiken och kommer ha musik lite som tema för bröllopet.
    Jag har därför försökt göra ett monogram av noter.
    Har det i mitt galleri och skulle bli jätteglad för lite kommentarer och tips på hur det kan förbättras.
    Även tips på hur man får in musik som tema i bröllopet

• Bellanote

marjoh du måste göra galleriet synligt om du vill att vi ska kunna kolla på det..

• marjoh

Varför ligger tråden under planering?
    Det gjorde inte den förra
    hade svårt att hitta den

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2