• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Addiz: Menar du att du fysiskt tacklar honom?

bauti: När maken är sur så brukar jag... Hmmm... *tänker* Oftast så brukar jag försöka lätta upp stämmningen och tillslut när det inte går så brukar jag bli sur tillbaka... Haha! Sen brukar det bli ett litet gräl som rensar luften! Kanske inte det mest effektivaste sättet!

• Bauti

Addiz
    Hockey tacklingar är jag bra på. Skall tackla honom så han flyger in i sargen.

• Bauti

Tez
    Vi har kommit till det stadiet som är när jag försöker men han bara vägrar.
    Så nu e jag sur.
    J@vla gubb j@vel , ahhhhhhhg

• Addiz

Bauti: ska jag ta med boxbollen ikväll?

• Nibla

Bauti,
    vad jobbigt! Mitt ex var sån, det var som att tala med en vägg. Skitjobbigt! Säg till honom på ett lugnt sätt: "Du har två val, antingen kan vi reda ut det som gör att du är sur, eller så kan du gå omkring och sura utan att berätta varför och göra livet surt fös oss båda, det är bara att välja". Kan ju ge honom en tankeställare, eller bara göra det ännu värre.......
    Hade det varit jag, hade jag nog flikat in ett litet "Pucko" också.....haha!

N är precis tvärtom, han är sur i två minuter. Jag brukar fråga om han är sur och då brukar vi rensa luften. Jag är dock den som kan vara med långsint, men då brukar han komma och dra ett skämt eller nåt sånt. Ett tecken på att han vill bli "vänner" igen.

• FruTez

Satt och läste igenom det stora projektet som är viktigt betygsgrundande för kursen. Det är att svara på brev från ett påhittat företag, göra en offert med mallar m.m. och planera upp en hel konferens! Åh, va kul, men svårt! Har verkligen ingen aning om hur man gör sånt, så jag hoppas vi får bra instruktioner! Hihi!

• Addiz

Tezz: vilken glädje man känner i dina inlägg! Du verkar verkligen motiverad Så skönt att läsa!

• FruTez

Addiz: Jag blev glatt överraskad när jag såg att detta med konferensgrejen var det stora slutprojektet! Det är ju sånt som jag gillar att göra, tror jag! Hahaha! Har ju ingen större erfarenhet! hihi! Det var nu 8 år sedan jag pluggade "på riktigt" sist och jag hoppas att jag har förändrat mig lite. Jag brukar alltid vara eld och lågor i början, sen när det blir lite jobbigt, ja, då brukar motivationen tryta... Synd! Men nu så har jag en jobbkollega som börjar på en annan kurs, men på samma skola, samma dag, så vi har lovat att peppa varann! Jag siktar på ett MVG! *iihhh* Har aldrig fått det nångång! Hoppas jag inte siktar för högt! Hihi!

Nu jädrar...

• FruTez

Jag trodde att det skulle vara en ganska trist kurs, väldigt korrekt liksom. Eftersom det står att det är affärskommunikation. Den verkar ju vara mer blandad! En uppgift i projektet är att bestämma ett resmål inom 6 timmars reseavstånd från Sverige och inom vissa kostnadsbegränsningar. Att ta reda på saker som transporter, kostnader, lämpliga aktiviteter. Kul!

Som sagt, ni kan ju höra med mig igen om et tag och se om jag är lika eld och lågor då!

• Ab fab

men tezz- du kan få ett riktigt fall av mig när det gäller konferensplanering. Inte riktigt min grej men åker alltid på ett par om året. vill du ha ett riktigt case- säg till

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...