• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nides

Hej hej,
    Frujj: ledsen att jag medelar så sent men måste tyvärr avboka kvällen. Det ska bli o träffa mina andra vänner. Hon som kommer ifrån Västerås har jag nog inte träffat sen bröllopet. Så det ska bli skoj o träffa henne. Samtidigt som jag vill träffa Er med. Men man kan inte få allt här i livet. :) :(

Igår var mamma och hennes väninna hemma hos mig. De har varit vänner i 34 år snart. Tycker att det är så häftigt. De berättade om sina bus lite igår. De blev vänner nån gång när mamma var runt tjugo, hon var då 17.
    De har gjort de mesta ihop. De födde ju nästan samtidigt också, 17 dagar mellan mig o hennes son, som förövrigt fyller år på den internationella kvinnodagen (Det är så kul o reta han). Så det blev äppelpaj med vaniljglass o massor med tjöt.

Ikväll blir det nog att vi går till Mañana. Ett tapas ställe på kungshöjd. Mycket trevligt ställe och billig tapas.

Ab, getost o hunung? mums!

Tezz, det låter som en bra kurs.

• Carma07

Godmorgon

Idag är de gamla cheferna lediga och har bara de nya här. De är inte här ännu så jag passar på att kika in.

Nides: Tråkigt att du inte kan komma, men som sagt så kan man inte få allt. Vi träffas snart igen. Låter som en trevlig kväll för er.

Tezz: Vad kul med en ny kurs. Skulle nog egentligen också gå en kurs i word och powerpoint. Är värdelös på det. Blir tokig när jag ska göra grejer i word.

Ab: Låter som en trevlig kväll. Jag tillbringade min som vanligt sovandes framför tv´n.

Hoppas jag hinner kika in mer under dagen. Men annars ses vi ju ikväll. *yeaay*

• FruTez

carma: Den kursen som jag ska gå är gratis och en distanskurs. De har löpande kursstarter så, man kan välja när man vill börja och även i vilken takt, 100%, 50% eller 25%. Det är en vuxenutbildning som Gbg stad erbjuder genom NTI. Allt sköts via datorn och internet. En kollega här på jobbet tipsade mig om detta och än så länge verkar det väldigt bra! För mer info:
    www.nti.se/distans/index.html

Nides: Va synd att du inte kommer... *ledsen* Men du får ha det så skoj på Tapasbaren!

• Bauti

God morgon.
    Börjar inte förren kl 13.30 så det var sovmorgon, tills Linum skickade sms.
    Skall ta hand om mina mattor idag och så b lir mitt stora ostron (i lera) klart idag. Hoppas bara att det har hållt nu i glasyr ugnen.

Annars är det som vanligt. Fortfarande sura miner från P. Att han orkar????
    Han beter sig som 4 år. sitter med armarna i kors och vägrar svara.
    Så det skall bli skönt att komma med sina älskade brudar på fika.

• Ab fab

tjurar han fortfarande? och ingen anledning har han väl antar jag

• Bauti

Nej, inte vad jag kommer ihåg. *blubb blubb*

• Ab fab

det brukar vara så. R är ju lika dan....

skall bli spännande att se dina nya skapelser. Hur går det att jobba? o hur går silverkursen?

• Bauti

Det är lite svajigt att "jobba". Blir en helt annan press när man har schema. Men det känns faktiskt bra ändå.
    Silverkursen är nog det tåkigaste jag har anmält mig till.
    Det ända jag gör är att fila, såga, putsa.
    Ingen höjdare. Men lite roligare nu när ringen ser ut som en ring och inte bara en platt stav.
    Skall skaffa inseration till nästa smycke jag skall göra. Något som går lite fortare, utan detta jädrans sågande.

Hur gör du med R när han surar som en 4 åring?

• Ab fab

jag retar honom så han blir jäkligt förnbannad. Det har jag lättare att hantera.

men du har varit på jobbet varje dag? Det är ju naturligtvis mer press men det känns som ett bra ställe att bröja på

• Addiz

Hej tjejer!

Ser verkligen fram emot ikväll! =)

När L är grinig så brukar jag tackla honom, det behöver man när man är grinig Nåt du vill försöka med Bauti?

Har haft en piss-vecka, så jag ser fram emot att träffa er och få lite upp-peppning...

*kram*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...